maandag 13 april 2009

Gemiddelde Nederlander 26.000 euro armer

13/04/2009
In het nieuws: de gemiddelde volwassen Nederlander is door de financiële crisis 26.000 euro armer geworden. Dit verlies zit in minder pensioenopbouw, daling van de waarde van huizen en lagere koersen van de aandelen. Dat is veel geld! Ik ben zelf ook "armer" geworden, ik krijg in de toekomst minder pensioen, mijn huis is minder waard en mijn beleggingen zijn een stuk minder waard geworden. Door mijn relatief lage inkomen en mijn pensioensgat verlies ik geen 26.000 euro, bij mij valt de schade mee. Ook mensen in de bijstand en bejaarden met alleen AOW zullen weinig geld verloren hebben door de crisis. Het zijn vooral de mensen met de hoge inkomens en beleggers die veel geld kwijtgeraakt zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.