zondag 3 mei 2009

Hanggeraniums

03/05/2009
GeraniumMijn schoonmoeder, die helaas nu in een verpleeghuis woont en helemaal niet meer bezig is met het kweken van planten, kocht altijd een aantal hanggeraniums en stekte ze vervolgens, zodat ze wel 3x zoveel geraniums kreeg als dat ze gekocht had. Het duurde wel even voordat ze mooie, volle planten had, maar in de zomer had ze altijd een overweldigende hoeveelheid prachtig bloeiende hanggeraniums. Dat stekken ga ik vandaag ook eens proberen. Ik heb 4 geraniums, daar haal ik een aantal stekken vanaf, zet ze in een potje met een plastic zakje erover, zodat ik meer planten maak. Die stekken laat ik wortelen en vervolgens plant ik ook die in bakken. Ik ben benieuwd! Ook als het niet lukt, heb ik altijd de "moederplanten" nog. Ze zeggen altijd: snoeien doet groeien, dat gaat waarschijnlijk ook op voor deze plant. Heb jij wel eens hanggeraniums gestekt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.