vrijdag 20 november 2009

Vrije dag

20/11/2009
Ik dacht dat ik lekker kon uitslapen op mijn vrije dag, maar nee hoor, om half acht vanochtend begonnen de heiwerkzaamheden bij de Albert Heijn hier in de buurt. Daar komt een complex met luxe woningen. Met mijn hoofd diep onder het dekbed toch nog geprobeerd door te slapen, maar nee, het werd helemaal niets! Jammer! Ik heb mijn gehoorapparaten ‘s nachts niet in mijn oren natuurlijk, maar toch was de herrie te groot. Dus hier zit ik dan al weer achter mijn toetsenbord.
Mijn poezen zijn heel dankbaar, kunnen ze fijn lekker eten ;-) Nou ja, heb ik veel tijd om van alles te doen. Ik wil wat administratieve dingen regelen voor mijn moeder en voor mijzelf en verder moet ik nodig weer eens naar de Aldi voor een aantal zaken die ik bij voorkeur bij de Aldi koop.
Vandaag niet zwemmen, dat heb ik dinsdag en donderdagmiddag gedaan. Komende zondag weer. En vanmiddag weer naar mijn moeder, eens kijken hoe het gaat daar in het verzorgingshuis.
Leuk al die reacties gisteren op mijn blogje over bezuinigen op voeding. Sommige gezinnen komen van zo weinig rond!
Isabelle besteedt 60 euro per week met 3 personen.
Jenny – 3 personen + hond -75 euro.
Haas – 5 volwassenen – 100 euro.
Lily – 2 volwassenen en 2 kinderen – 50 euro.
Nou daar kan ik bij in de leer, petje af hoor! Mijn weekbudget is 35 euro voor 1,5 persoon + 2 bejaarde poezen. De laatste tijd lukt het me regelmatig om daar wat van over te houden, maar ik vind het soms niet meevallen, ik zou volgens mij met gemak het driedubbele kunnen uitgeven: heerlijke geitenkaas en oude kaas is ook niet te versmaden, rosbief, verse ananas, verse pistoletjes, croissantjes, een smakelijke entrecote, verse wilde spinazie, gerookte zalm, verse tonijn. Als ik daar over nadenk, dan komt het geld-over-de-balk smijtertje in mij boven. Dat typje is veel minder ecobewust en niet zo vegetarisch ingesteld. Dat typje wil natuurlijk ook direct weer een auto voor de deur, wat een gedoe met bus en fietsen in de storm en de regen! Dat wil je toch niet? Als ik dat typje bij mijn portemonne zou laten, dan gaf ik wel 100 euro per week uit aan voeding en ook nogal wat meer dan nu aan andere zaken.
Niet dat ik echt een gespleten persoonlijkheid heb hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.