Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

woensdag 3 februari 2010

Een heerlijk stoofpotje kikkererwten

03/02/2010
Gisteravond heb ik een heerlijke warme maaltijd gegeten. Deze keer heb ik geen recept gebruikt, maar gewoon zelf het een en ander bij elkaar gegooid en het resultaat was om je vingers bij op te eten! Daarom hierbij het recept voor 2 personen:
nodig:
2 uien (Aldi)
2 winterwortelen (Aldi)
200 gram broccoli in roosjes (uit diepvries)
200 gram spitskool (Aldi)
600 ml kikkererwten (gaar, zelfgekookt)
150 gram rozijnen (euroshopper)
1 theelepel kurkuma
1 theelepel gemalen komijn
1 theelepel gemalen koriander
2 theelepels sambal (Aldi)
2 eetlepels zonnebloemolie (Aldi of euroshopper)
Bak de gesnipperde uien en de specerijen 5 minuutjes in de olie. Voeg de in kleine stukjes gesneden wortelen, spitskool, de rozijnen en de roosjes broccoli toe en stoof gedurende 25 minuten. Voeg de gare kikkererwten en sambal toe. Als je van heel pittig houdt, neem je meer sambal, anders neem je wat minder sambal.
Als je graag vlees eet, voeg dan nog wat in blokjes gesneden pittige worst, bijvoorbeeld chorizo toe.
De worst is helemaal niet noodzakelijk, het eiwit in de kikkererwten zorgt voor voldoende eiwit.
Kosten: als je de maaltijd vegetarisch houdt, zijn de kosten ongeveer 75 cent per persoon. Met worst moet je op ongeveer 50 cent per persoon extra rekenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen