donderdag 10 juni 2010

In memoriam Maaike

10/06/2010
Poes Maaike is vannacht overleden. Vanochtend vond ik haar in het halletje naast de voordeur. Ze was al langer ziek. Gisteravond, of eigenlijk vannacht, leek het nog goed met haar te gaan. Ze was aanhalig en lag luid te spinnen. Ze was een spinkampioen, geen kat die ik ken, kon luider spinnen dan Maaike. Het was een leuke kat, waar we veel plezier aan beleefd hebben. Toen ze jong was kon ze goed apporterenS7000316. We gooiden een speeltje weg, Maaike spurtte er achter aan en bracht het keurig weer terug. Een aantal weken geleden waren we met haar bij de dierenarts. Die adviseerde haar te laten inslapen. Maar ook omdat het er niet op leek dat ze pijn had, was het moeilijk om er daadwerkelijk toe te besluiten. Dochters vonden het "laten vermoorden" en ik schoof het op de lange baan. Nu hoeft het niet meer, want ze heeft haar laatste adem uitgeblazen. Ze werd 15 jaar. Haar vierling-zusje leeft nog en heeft nu het rijk alleen hier. Het lijkt haar niet te deren.
Bijgaande foto is van Maaike in september van het afgelopen jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.