donderdag 5 augustus 2010

Geld weggeven

05/08/2010
Vandaag in de Volkskrant en gisteren op het journaal. Amerikaanse miljardairs geven hun vermogen weg. Leuk nieuws! Schatrijke Amerikanen gaan hun geld weggeven aan goede doelen (klik hier). Warren Buffet bijvoorbeeld, schenkt volgens de Volkskrant 99% van zijn vermogen. Hij bezit omgerekend 35 miljard euro, dat is 35.000.000.000 euro. Hoeveel houdt hij dan nog over? 350 miljoen euro. Ongetwijfeld zal hij naast het geld dat hij bezit ook onroerend goed hebben zoals een aantal auto's, boten en dergelijke. Het lijkt me inderdaad dat hij niets tekort zal komen als hij 99% weggeeft. Ik ben heel benieuwd waar dat geld allemaal naar toe gaat.
Een ideetje voor de schatrijke Nederlanders onder ons om eens de helft of meer weg te geven?
Ik hoef het niet hoor, ik ben er juist heel trots op dat ik sinds 10 jaar niet meer mijn hand hoef op te houden en geen bijstand meer ontvang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.