vrijdag 29 april 2011

In de AH waar ik regelmatig kom, hadden ze een aantal artikelen flink afgeprijsd omdat ze uit het assortiment gingen. Ook waren er paasartikelen voor weinig geld. Ik kon het niet laten om mijn slag te slaan! Helaas stond er niet meer op wat de oorspronkelijke prijs was, maar goedkoop was het wel! De normale prijzen heb ik geprobeerd op te zoeken op internet.
Ik kocht:
- 2 blikken rode wilde zalm à  418 gram voor 1 euro per blik, normale prijs + 4 euro per stuk uiterste datum 2014
- 4 blikjes tilapiafilet, 200 gram per blikje à  50 cent, normale prijs + 2,50 per stuk, uiterste datum 2013
- 3 blikjes sardinefilets in olijfolie, à  50 cent, normaal + 1,15 per stuk, uiterste datum 2015
- 2 potten knakworsten, à  400 gram, normaal + 1,80, nu 50 cent, uiterste datum 2013
- 1 fles yogomix slasaus, normaal + 1,25 nu 50 cent, uiterste datum juli 2011
- 1 pot frambozenconfiture Bonne Maman, normaal + 1,90 nu 75 cent, uiterste datum 2013
- 2 pakken roomboter Paaskoeken à 300 gram, van 1,69 voor 50 cent, uiterste datum augustus 2011
- 1 potje champignonpaté à  180 gram, voor 50 cent, uiterste datum 2012
Zoals je ziet is alles nog lang houdbaar, op die roomboterkoeken zitten wat groene spikkeltjes, maar verder zijn het heel gewone koeken. Die kunnen uitstekend na Pasen geconsumeerd worden, niets mis mee.
Als ik de normale prijzen reken, kom ik uit op een bedrag van bijna 33 euro, ik heb er 9,25 voor betaald.
De valkuil is dat het voedingsmiddelen zijn die ik anders misschien niet gekocht zou hebben en nu ga consumeren, omdat ze nu eenmaal in huis zijn. De besparing is minder groot dan je denkt, maar dat mag hem de pret niet drukken. Dochters weten ongetwijfeld raad met de koeken en de rest komt zeker op voordat ze over de datum zijn.
Afgelopen woensdag kocht ik 4 zakjes à 200 gram paaseitjes, witte en melkchocolade voor 40 cent per zakje. De oorspronkelijke prijs was 1,89 per zakje. Dit is bijna 6 euro voordeel. Desgewenst zou ik de eitjes tot volgend jaar kunnen bewaren, want chocolade is heel lang houdbaar. Lees ook hier. Ik had twee jaar geleden voor mijn moeder vlak na Pasen flink wat eitjes gekocht, die waren nu op. Dus de helft van de eitjes gaat op haar verzoek naar mijn moeder, dan kan ze daar weer wat van snoepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.