Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

zaterdag 21 januari 2012

Al wéér een kapot modem!

Mijn modem is al weer stuk! In november/december kon ik niet bellen en gebeld worden op mijn vaste telefoon. Nu ligt zowel internet als mijn vaste telefoon er uit! Zou het pech zijn, of moet ik toch op zoek naar een andere provider?
Ik heb nu Alice voor internet en bellen. Tot voor kort was ik heel tevreden, de prijs was goed en het internet was ook snel genoeg.
Ik post dit bericht bij mijn buurvrouw, die heeft nog wel internet ;-) Nog bedankt buuf!
Ik zal morgen en overmorgen ook een bericht posten. 

9 opmerkingen:

  1. Mijn pa was tevree met Alice, totdat hij ging verhuizen. Na MAANDEN wachten kwamen ze met het bericht dat ze hem in zijn nieuwe huis niet aan konden sluiten, ondanks dat het volgens de checker wel kon.

    Hij heeft nu internet en bellen (en tv) via de kabelexploitant en is prima tevreden nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je telefoon er ook uit ligt, dan zou ik eerder denken dat het aan de provider ligt. Heb je je modem al een keer herstart? Wij hebben KPN. Ik ben er niet blij mee, maar het is het enige dat hier (buitengebied) verkrijgbaar is. Bij ons ligt het er ook vaak uit, maar dat blijkt dus met de regio te maken te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is lastig en zeker in het weekend. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt vervelend. Kan je de stekkers er niet een keer uithalen om de moedem te resetten? Wij hebben dat wel eens moeten doen bij onze provider, UPC. Daar zijn wij gedeeltelijk tevreden over.
    Fijn weekend, mocht je dit bericht nog lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word altijd heel kriegel van dat soort dingen. Er gaat soms zó ontzettend veel tijd inzitten om het weer geregeld te krijgen.

    Ik zou zeggen; servicedienst van de provider bellen. (bij de buurvrouw of met de mobiel :-)
    Laat ze maar bij het begin beginnen met uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alice is van BBned en BBned is weer van Tele2. In principe zit je dus bij Tele2. Ik zou als ik jou was als je besluit over te stappen dus goed te kijken naar welke opties je hebt. Is kabel geen optie voor je?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He balen, soms helpt het om het modem te resetten(even de stekker eruit)
    Wat een gedoe weer, sterkte.

    Groet,Creanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lang leve lieve buurvrouwen! ;-)
    Hopelijk zijn je problemen snel opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb zojuist mijn VIERDE TELE2 MODEM ontvangen... binnen een half jaar gingen er drie defect.... tv, telefoon en internet weer niet mogelijk en drie kwartier gebld met mijn mobiele telefoon naar de klantenservice...

    ligt vast aan de aardstralen onder mijn huis !!

    BeantwoordenVerwijderen