zondag 1 januari 2012

Boodschappen week 52

Een nieuw jaar met nieuwe kansen! Het nieuwe jaar begon hier heel rustig. Naar mijn idee werd er wel meer vuurwerk afgestoken dan vorig jaar, maar volgens mijn kinderen was er geen verschil. We waren op oudejaarsavond met 6 mensen, we hebben samen een feestelijk diner gegeten en we hebben spelletjes gedaan. Buzz quiz op de playstation en we hebben gesjoeld! Vlak voor twaalven vertrok de jeugd (22-25 jaar), dat is iedereen behalve ik, naar de Kardingerberg om van daaruit de "vuurwerkshow" te bekijken die jaarlijks plaatsvindt in de nieuwjaarsnacht. Het was gezellig!

Ik wil alle lezers nogmaals een goed 2012 toewensen! Dat het ondanks alle somberheid een positief en in alle opzichten gezond jaar mag worden.

Dan de uitgaven voor boodschappen in de afgelopen week voor oudste dochter en mijzelf + flink wat mee-etend bezoek:


Wauw! Tot mijn verbazing komen de kleuren ineens weer mee als ik het overzicht in excel kopieer naar mijn bericht! Oranje = fruit, blauw = lunch + ontbijt, groen = warme maaltijd, geel = hapjes + lekkers. Zou het aan mijn computer liggen en zou één van de vrienden van mijn kinderen de instellingen veranderd hebben?
Hoe dan ook, ik vind het een vooruitgang, die kleurtjes.
Dat ene potje pesto bij Dirk van der Broek staat er op omdat ik daar in Drachten wat boodschappen gedaan heb voor mijn moeder en ik een potje pesto voor mezelf heb meegenomen.

Vanaf morgen zijn er weer hamsterweken bij de AH. Mijn advies, koop alleen die dingen die je anders ook zou gebruiken.    
artikelen die ik niet zou kopen:
knoflooksaus - dat kan ik nog steeds veel goedkoper en lekkerder zelf maken
roerbakmix - nog steeds duur, 1 kg kost 2,50
actimel - per liter is dit een heel duur zuivelproduct.
kant-en-klare stamppotten - die kun je nog steeds veel goedkoper en gezonder zelf maken
roomboter - beter van niet vanwege de ongezonde vetten
soep in zak - dochter (en huisgenoot) houdt niet van soep en ik vind zelf gemaakt lekkerder
spaarlampen - ik heb al te veel op voorraad

Wat ik wel wil kopen in de hamsterweek:
thee (74 cent per doosje),
peren (59 cent per kg),
wijn 2,50 per fles - mijn voorraad is helemaal opgebruikt
rookworst
kaas
gegrild gehakt
gehakt cordon blue

Nieuw is dat je bingokaarten bij krijgt die kans geven op prijzen, onder anderen een mooie keuken!
Hamsterweken zijn altijd de drukste weken van het jaar, drukker dan de dag voor kerst of oudejaarsdag. Ik denk dat het topdrukte wordt in de winkels nu ze een nieuw element toegevoegd hebben om klanten te trekken. Je kunt nu ook nog wat winnen. Zouden ze dat gedaan hebben om de Jumbo af te troeven?

10 opmerkingen:

  1. Leuk die kleurtjes :-)
    Dat van roomboter zijn ze alweer op teruggekomen en is gezonder dan bv margarine of zonnebloemolie. Olijfolie en kokosvet is wel gezonder. Het is dus maar net waarmee je het vergelijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat excel bestandje ziet er mooi uit zo!
    Ik zou heel graag willen weten hoe je de knoflooksaus dan zelf maakt. Ik koop het altijd bij gebrek aan een goed recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga eens kijken of die hamsterweken nog iets kunnen helpen bij mijn plan om zo min mogelijk aan boodschappen uit te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De hamsterweken kom ik eigenlijk niet zo vaak. Veelal zijn het producten van A-merken die ik anders ook niet koop ;-)

    Maar... ik ga toch het foldertje even doorkijken hoor!

    De beste wensen voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wacht tot hun bio-producten met 25% korting zijn. Dat volgt vaak daarna. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil wel eens met jou boodschappen doen. Jouw lijstjes zijn altijd zo netjes. Jammer dat je zo ver weg woont.

    Ik had mij verheugd om de hamsterweken, maar moet zeggen dat ik het een beetje tegen vind vallen. Naja we hebben nog twee weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Zuinigaan,

    Gelukkig Nieuwjaar!

    Bedankt voor de tips van de Hamsterweken.

    De aanbiedingen van rookworst, thee, wijn en kaas lijken me ook interressant. Misschien voor mij ook bepaalde smaken soep in zak, hoewel ik zelf ook het liefst soep zelf maak.

    Een fijne week.

    Pecunia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb mijn lijstje ook al klaar voor aankomende week. Ik ga naar AH, Dirk en lidl.

    Bij AH haal ik de:
    - peren
    - kiwi's
    - rookworst
    - kipfilet
    - gebraden gehakt
    - thee
    - cherry tomaten
    - kaas
    - de lange rozen voor mijn moeder haar verjaardag

    Groetjes Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog een gelukkig nieuwjaar! En hamsteren maar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.