maandag 2 januari 2012

Mijn 52 doelen

Nogal wat collegabloggers hebben voor 2012 een hele reeks doelen geformuleerd. Het idee leek me wel aardig, maar 52 leek me wel wat veel.
Hoe meer ik er over nadacht, hoe meer ik de uitdaging ervan kon inzien. Dus ik ben er maar eens even voor gaan zitten en heb 52 doelen opgesteld. Het is een leuk aantal, ik ben uit '52, dus ik heb wel wat met dat getal

DE DOELEN:
1    Vaker gaan fietsen
2    Vaker een weekendje weg
3    Vaker gras maaien
4    Bomen snoeien
5    Een deel van het grasveld omspitten en daar een groentetuin maken
6    Zelf wat groente kweken
7    Pruimenboom kopen
8    Klimrozen kopen
9    Plantjes kweken voor plantenbakken
10    Sansevirias verpotten en deels weggeven
11    Kiemen kweken
12    Tuinkers en andere miniplantjes kweken
13    Buitenmuur witten
14    Mooie foto's van mijn moeder maken
15    Meer foto’s maken in het algemeen
16    Vaker de trap nemen
17    Minimaal 1x per week zwemmen
18    Streven naar 104 keer per jaar zwemmen
19    Op tijd naar de tandarts
20    Max 4x naar de kapper
21    Max 6x naar de pedicure
22    Weer eens een keertje naar het bronnenbad
23    Administratie ordenen en opbergen
24    Administratie beter bijhouden
25    Nieuwe verjaardagkalender maken
26    Elke maand sparen
27    Opnieuw tenminste 7000 euro hypotheek aflossen
28    Spaarrekeningen ordenen
29    52 dingen weg doen
30    Een petroliestel kopen
31    Boeken op zolder uitzoeken en boeken naar de kringloop doen
32    Slaapkamer opruimen en opnieuw inrichten
33    365 blogjes schrijven
34    Oude weblog berichten kopiëren naar nieuwe weblog
35    Zuinig blijven
36    Leuke dingen doen met de kinderen
37    Muur bij de trap verven op beschadigde plaatsen
38    Naaimand leegmaken: repareren, veranderen, innemen etc
39    Een tas voor mezelf naaien
40    Tweedehands kleding kopen
41    Oude kleding uitzoeken en opruimen
42    Kerstkaarten verzenden
43    Blijven lachen
44    Van mezelf houden
45    Weer eens naar de film
46    Contact met mijn broer intensiveren
47    Vaker vrienden opzoeken
48    Vaker vrienden bellen
49    Met mijn beste vriendin een dagje wat leuks doen
50    Vaker thee drinken
51    Letten op gezonde voeding
52    Langer slapen door vroeger naar bed te gaan

Ik heb de doelen op een apart tabblad gezet, daar houd ik bij hoe het er mee gaat.

18 opmerkingen:

  1. Leuke doelen! Ik lees ze morgen nog even op mijn gemak door (ben nu niet meer op mijn best), maar ik heb je linkje ook bij de lijst gezet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat is een mooi lijstje. Heel veel succes! Ik lees al een tijdje bij je mee vind je het goed als ik je in mijn lijst opneem met blogs die ik lees?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geïnspireerd door bloggers heb ik ook een dergelijke lijst gemaakt. Ik heb ze gerubriceerd in 'gezondheid', 'financieel', 'vriendschap en familie' en 'werk'. Het is wel een kunst om de doelen in de gaten te houden als het er zoveel zijn :). Ik houd daarom een klein dagboekje bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie doelen, ga ervoor zou ik zeggen :-)

    Gaat het je lukken om opnieuw 7000,- euro af te lossen voor je hypotheek? Dat is per maand gemiddeld ~584,- euro sparen :-)

    Tip voor weekendjes weg: Vakantieveiling, ik geloofde er ook niet in tot ik het met eigen ogen zag :-). Je kan er op sommige tijden gewoon leuke weekendjes winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat er zoveel tuin-doelen tussen staan! Daar ben ik ook al een tijdje mee bezig. Jammergenoeg is er niet zo'n leuke en uitgebreide blog-gemeenschap voor tuiniers, als voor consuminderaars. Toch een paar tips: http://wroeten.nl/ (met tips voor siertuin en moestuin) en het dagelijkse tuinpagina van de Guardian, ook met veel praktische moestuintips
    http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/gardens.
    groet, anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk al die doelen-blogjes! Zie op jouw lijstje veel overeenkomsten met die van mij, incl. heel concrete doelen zoals pruimenboom kopen en tas voor mezelf maken :-) En Anna dank je voor de tuinpagina tips. Heb namelijk één mega-doel op m'n lijstje staan: tuinplan maken voor mijn nieuwe, nog helemaal kale, net omgeploegde moestuin van 150m2! Where to begin.... Groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh er zitten een hoop leuke dingen bij! Dan moet het zeker gaan lukken! Succes er mee en nog de beste wensen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook leuke doelen! Leuk om te zien dat iedereen weer andere doelen heeft en dus andere dingen belangrijk vind.

    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blog heb je, succes met je doelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zo lang moeder van zuinig leeft krijg ze ieder jaar 5000 euro dus dat zit wel goed de rest kan ze zelf op hoesten maar 584euro is veel geld hoor grijze pelgrim want zuinig moet ook als wij meer betalen dit jaar van je loon het leven is duur geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De meeste komen me zeer bekend voor en spreken mij dus ook heel erg aan :-)
    Als je dan achterom kijkt, mag je blij zijn als er een kwart van volbracht hebt. Gewoon weer meenemen naar het volgende jaar dan :-) Doe ik zo ook al jaaaaaaren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey klopt het dat ik jou niet volgen kan?
    groetjes Stacey

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het grappige is dat ik zo'n 52-doelenlijstje ook op een ander blog tegenkwam en ik het meer een to do-lijstje vind. Toch zette het me aan het denken en heb ik in excel per sheet een maandkalender aangemaakt want zonder harde data komt er anders niet veel van terecht.

    Verder nog de beste wensen en dat ik weer mag genieten van je blogs!
    groetjes Annamarie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Welkom bij de Club van 52. Leuke doelen heb je, veel succes en plezier met het behalen ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is inspirerend! Ik ben er even voor gaan zitten en heb ook 52 doelen kunnen vinden. Waar ik iets iedere maand, of 10 keer, of tweewekelijks wil doen, heb ik nog extra tabelletjes gemaakt. Zo kan ik kijken of het allemaal een beetje loopt. Het is in ieder geval een goed spieklijstje voor als ik me een keer verveel.....
    B. Wigresd

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.