St luister eens goed, hoor je mij ook briesen van woede? Dat klopt helemaal!
Ik ben woedend op de internetprovider Alice. Nog geen twee maanden geleden had ik een nieuw modem gekregen omdat het oude stuk was. Afgelopen vrijdag was datzelfde modem al weer kapot. Ik heb vrijdagmiddag gebeld en er is mij toegezegd dat er met spoed een nieuw modem verzonden zou worden. Dinsdag kwam er niets binnen en woensdag ook niet. Dus ik heb gisteravond toch maar eens gebeld. Wat bleek, er was "iets misgegaan" waardoor het modem helemaal niet verzonden was! Waarschijnlijk zou het 2 tot 5 werkdagen duren voordat mijn nieuwe modem binnenkomt. Pardon? Ik kan mogelijk anderhalve week niet bellen met mijn vaste telefoon en niet internetten door een slechte service van de provider? Ze leveren slechte modems en vervolgens blijft een vervangend modem achterwege!
Ondertussen heeft de buurjongen er voor gezorgd dat we kunnen meeliften met het internet van zijn moeder, dus (geïmproviseerd) internet hebben we nu wel!
Ik wil van Alice een deel van mijn abonnementsgeld terug wegens niet geleverde diensten en ik ga overstappen.
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
donderdag 26 januari 2012
Nou ja!
Labels:
Consumentenzaken
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Groot gelijk, zou ik ook doen!
BeantwoordenVerwijderenSucces!
Zo'n zelfde akkefietje heb ik met Telfort aan de hand gehad. Naar mijn abonnementsgeld kon ik fluiten. Op brieven met verzoek terugbetaling van een gedeelte van het abonnementsgeld werd niet gereageerd. Ik ben toen ook overgestapt.
BeantwoordenVerwijderenAlice is wel goedkoop. En dat is voor jou toch het belangrijkst?
BeantwoordenVerwijderen@ Anoniem: Hoe zo het belangrijkst? Aan goedkoop, nul service en geen verbinding heb je natuurlijk niets!
BeantwoordenVerwijderenPaula
Jeetje wat vervelend. Ik zou inderdaad ook overstappen.
BeantwoordenVerwijderenIk zou ook overstappen. Wij hebben KPN, ben ik totaal niet tevreden mee, maar het is het enige dat hier geleverd wordt. En of het met een andere provider beter is, is maar de vraag, want wij wonen in een buitengebied en dan is de kans op storingen vaak groter. Ik zou trouwens wel denk ik eerst mijn geld proberen terug te krijgen, anders kun je daar ook naar fluiten, of verrekenen ze het met die modem ofzo.
BeantwoordenVerwijderenIk hoop,dat het overstappen gemakkelijker gaat. Succes,Izerina
BeantwoordenVerwijderenAlice verdiend inderdaad niet de schoonheidsprijs, verre van dat. Toen ik overgestapt ben naar hen en heb ik weken zonder internet gezeten en werd ik van het kastje naar de muur gestuurd met de nodige mobiele belkosten die ze later ook niet terug wilden betalen. Toen er na ongeveer 4 weken eindelijk een monteur van stedin (netbeheerder)in de schakelkast ging kijken bleek dat er één stekkertje los zat daar. Die man schaamde zich gewoon plaatsvervangend voor de 'service' die ik daarvoor gekregen had. En dat alleen omdat Alice te 'cheap' was om dat eerder te regelen.Ik zit er nog steeds omdat ik na deze ervaring gewoon niet meer over durf te stappen...
BeantwoordenVerwijderenGroot gelijk. Ze doen zo makkelijk met het duurt 2 tot 5 dagen, maar het is een eeuwigheid. Ik zou ook overstappen als ik jullie was, want dit is tenslotte niet de eerste keer.
BeantwoordenVerwijderenGroot gelijk,zou ik ook doen. Ik kan me zo voorstellen dat je dit niet leuk vond (nog zacht uitgedrukt).
BeantwoordenVerwijderenGroetjes Bianca
Groot gelijk!!
BeantwoordenVerwijderenEn ja, ik ben ook af en toe woest op bedrijven. Bijvoorbeeld mijn uitzendbureau...
Tja, goedkoop is soms duurkoop.
BeantwoordenVerwijderenIk ben al jaren een tevreden Online (voorheen Wanadoo, Orange) klant. Slechts 1 keer een verouderd modem moeten laten omzetten. Dat had beter gecommuniceerd kunnen worden. Ik hoorde het van een ICT-bedrijf en niet van Online.
BeantwoordenVerwijderenNou ja een paar tientjes verder had ik na 0900 nummer en een ICT bedrijf een goed geïnstalleerd modem.