Meestal is het niet zó duidelijk dat er iets misgaat bij het inscannen van de barcode.
Vanmiddag wel.
Ik kocht bij de AH een tros van 5 bananen in een zakje, normaal 99 cent, nu ineens 834 euro! Ik zei nog tegen kassamedewerker die de boodschappen in scande: er gaat iets fout met de bananen! Maar zij dacht dat ik het gewicht van de bananen op de kassa voorbij zag komen, dus zij drukte op de totaalknop: te betalen ruim 840 euro voor dat beetje boodschappen. Het was een heel gedoe om het goed te krijgen, er zijn in totaal 3 medewerkers mee bezig geweest.
Merkwaardig, het gaat bij mij wel vaker mis met bananen. Ik heb ook wel eens 10x zo veel moeten betalen. Dat valt, als je wat meer boodschappen hebt, niet zo erg op. Op de bon stond toen € 9,20 in plaats van € 0,92 voor die bananen. Dat is toch anders als 834 euro.
Moraal van het verhaal: let altijd op je kassabon. Klopt het wat je hebt afgerekend?
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
donderdag 16 februari 2012
NU van 99 cent voor 834 euro!
Labels:
Boodschappen
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Nou zeg! Dat is wel een heel grote fout! Ik heb wel eens gehad dat de kassameneer 26 pakken koekjes aansloeg, in plaats van 2, maar ik kijk op het scherm altijd al mee, dus dat kon snel worden rechtgezet. Gelukkig, want als je eenmaal weg bent bij de kassa is het niet makkelijk er weer tussen te komen. Bij de AH heb je dan nog een klantenservice, maar bij veel andere winkels niet.
BeantwoordenVerwijderenZo, daarmee was je behoorlijk bekocht!
BeantwoordenVerwijderengroet
Dit is gelukkig overduidelijk. Maar een kleine fout valt niet zo snel op. Ik controleer altijd de kassabon. Groeten Izerina
BeantwoordenVerwijderenVandaag bleek bij mij dat de ALdi 3 repen pure chocola had gerekend in plaats van 2.
BeantwoordenVerwijderenMaar om daarvoor weer 5 km heen en 5 km terug te gaan rijden is me te gortig. Ze rekenen ook wel eens iets in mijn voordeel. Dus ik laat het maar zo.
Daar kun je een hoop bananen voor kopen...
BeantwoordenVerwijderenLOL!
Ik controleer altijd mijn kassabon.
Meestal klopt het wel, soms ook niet en dan is het toch fijn dat je goed oplet.
Het valt me op dat de meeste mensen hier bij appie nee zeggen op de vraag: wilt u de bon?
BeantwoordenVerwijderenIk wil hem altijd. Ik heb al een paar keer iets terug moeten brengen, en dat kan niet zonder bon.
Ook voor controle, wat er gaat heel vaak wat fout en nooit in mijn voordeel!
Ik heb een keer bij de poelier in ons dorp gepind en toen had het meisje iets niet goed gedaan want ipv 11,00 heb ik 1100 euro gepind. De pinautomaat stond op een vrij hoge toonbank en ik kon het niet helemaal goed zien en was ook niet echt aan het opletten.
BeantwoordenVerwijderenIk ontdekte het pas toen ik het eten ging klaarmaken en de bon uit het zakje viel. Ik belde meteen de poelier (die al een uur gesloten was) en men zat gewoon op mijn telefoontje te wachten. Sterker nog ze probeerden me nog te traceren omdat ik vaag iemand kende bij die winkel. Gelukkig voor mij hebben ze het geld direct weer teruggestort en de boodschapjes kreeg ik gratis. Het meisje heeft het er nog regelmatig over als ik in de winkel kom. Je begrijpt dat ik nu altijd goed oplet.
Groetjes Nicole
oh oeps! Vaak heb je er zo'n gedoe van. Even een boodschapje doen en dan ben je zo een kwartier verder. Maar zulke grote blunders heb ik nooit meegemaakt.
BeantwoordenVerwijderenAltijd je bon controleren en neem je kassabon altijd mee, vooral als je gepind hebt. Het is je enige bewijs!
BeantwoordenVerwijderenDit heb ik in een artikel gelezen in de krant. In het artikel kwam iemand aan het woord die in de ontwikkeling van de pin automaten zat. Zelfs hij was er niet van overtuigd dat het pinnen 100% waterdicht was. Zo zie je maar. Wat foute kassa bonnen betreft ik heb ooit eens bij de AH 30 kratten bier op de kassabon gehad, tijdens het afrekenen kwam ik en de kassiere erachter. Het was wel grappig een rekening van ca. 3500,-- euro. En inderdaad een heisa om zoiets weer uit zo'n kassa systeem te verwijderen. De kassa bon heb ik zelfs nog een hele tijd bewaard. Je rekent niet alle dagen 3500,-- euro af in een supermarkt.
Verder moet je bij de Aldi heel goed opletten met de artikelen die de cassieres handmatig aanslaan, met name groente en fruit. Ik heb daar met enige regelmaat een foutieve aanslag met de bananen ipv 0,99 slaan ze 9,90 aan. Dan worden de bananen wel erg luxe.
Dat is wel een hele rare fout met die bananen zeg!
BeantwoordenVerwijderenIk neem altijd de kassabon mee, en kijk hem na. Over het algemeen klopt het wel. Maar dinsdag had ik bij AH een pak speculaasjes gekocht. Die pakken lagen in een aparte bak, en er stond op: Nu voor 1 euro. Laat ik nou die keer niet mijn bonnetje bij de kassa nakijken. Maar wel thuis, en wat bleek: de speculaasjes waren voor 1,19 gescand.
Toen ben ik gisteren met het bonnetje teruggegaan, en kreeg 20 eurocent terug. Dus voor zo'n klein bedrag ga ik toch ook even terug naar AH. Ha-ha!
Groet, Tineke.