zaterdag 17 maart 2012

OV chip vervolgbericht

Ik heb het afgelopen jaar al heel veel over de OV chip bericht. Steeds weer gingen er dingen fout in bussen van zowel streekvervoer in de regio Groningen Drachten als in de stadsbussen:
* bij het uitchecken registreerde de apparatuur meteen een overstap incheck
* de apparatuur registreerde mijn uit-check niet, waardoor het leek alsof ik niet uitgecheckt had, het was een kort overstapritje in de stadsbus en had 0,50 moeten kosten in plaats van 4 euro
* de apparatuur registreerde binnen 1 minuut 2x een incheck waardoor ik 4 euro te veel betaalde
* voor 1 rit werd ongeveer 25 euro te veel berekend

De laatste maanden gaat alles goed. Ik blijf wel nakijken of het inderdaad goed gaat, maar in 2012 heb ik nog geen fouten kunnen ontdekken.
De kinderziektes lijken nu toch uit het systeem te zijn gehaald. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan.

Check jij op Mijn OV chip de reisgegevens en betalingen?

1 opmerking:

  1. Het is goed dat je dit even meld, ik heb pas geleden mijn eerste reis met de OV chip reizen op saldo gemaakt.

    Echter wil ik gaan kijken, is de site down wegens onderhoud.

    Is het niet het een, dan is het wel het ander haha

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.