vrijdag 2 maart 2012

Uitgaven voor persoonlijke verzorging, was en schoonmaakmiddel

Deze keer een bericht over de andere boodschappen: persoonlijke verzorging, was en schoonmaakmiddelen. Ik heb er tot nu toe op dit weblog weinig aandacht aan besteed. Dus dat ga ik in deze blog maar eens een keertje doen. Ik schrijf altijd al mijn uitgaven op in een excel bestand, dus ik kan het opzoeken.
Ik heb vrij snel last van allergische reacties, op dit moment heb ik eczeem plekjes op mijn benen. Mijn huisarts heeft mij aangeraden alleen mijn oksels met zeep te wassen en de rest van mijn lichaam alleen met water. Ik was mijn haar met shampoo, maar gebruik maar een klein beetje per keer.
Tandpasta gebruik ik helemaal op. Als de tube bijna leeg is, knip ik de tube open en gebruik ook de rest van de tandpasta. Lees hier bij collegablogger N(euro)otje hoe je dat doet.
Hieronder heb ik een overzicht gemaakt van alle uitgaven in het afgelopen jaar. In de kolommen daarnaast heb ik wat categorieën gemaakt en de uitgaven daarvan opgeteld. Ik krijg op verjaardagen etc nogal eens douche gel en body lotion, ik zie dat ik dat in het afgelopen jaar helemaal niet gekocht heb. Al weer lang geleden wilde oudste dochter haar hele verzameling flesjes deodorant va Fa en Vogue weggooien, daar gebruik ik nog steeds van, maar de bodem van deze voorraad is nu wel in zicht. Ik heb in het verleden deodorants gebruikt waar ik een allergische reactie op kreeg, dan lag de hele huid open. Met deze beide merken heb ik geen last. Zolang ik geen allergische reactie krijg, ga ik gewoon door met het opgebruiken van de deodorants.
Ik gebruik geen zeep op mijn gezicht, dus de natuurlijke huidvetten worden niet weggewassen. Zo nu en dan gebruik ik in de winter wat bodycocoon van Garnier, een grote oranje doos, die heb ik al weer meer dan 2 jaar.
Dit jaar heb ik opnieuw zonnebrandmiddel gekocht, 4 flesjes, er is genoeg voor dochters en mijzelf het komende jaar. Wasmiddel heb ik vorig jaar januari tijdens de hamsterweken gekocht en daar doe ik nog steeds mee. Ook heb ik ruim een jaar geleden flink allesreiniger en afwasmiddel ingeslagen tijdens een aanbieding, vandaar de geringe kosten in het afgelopen jaar.
Ik zie dat ik in totaal 150 stuks paracetamol heb ingeslagen. Daardoor lijkt het alsof we grootverbruikers zijn, maar dat valt wel mee. Het laatste doosje van honderd stuks is nog vrijwel helemaal vol.
De onderstaande tabel is op datum, vanaf nu naar langer geleden, tot ongeveer half februari 2011, maar ik heb de datum kolom weggehaald, anders kreeg ik het geheel niet mooi geplaatst op het scherm.

wat verzorging toilet medisch schoonmaak
antischimmelzalf

5,45
afwasmiddel


1,09
toiletpapier, 16 rollen
3,59

paracetamol, 100 stuks

1,89
tandenverzorging  4,68


luchtverfrisser toilet
1,18

toiletblokjes, navul, 2x2 stuks
1,62

toiletpapier, 3 x 8 rollen
5,00

toiletpapier, 8 rollen
1,50

toiletpapier, 10 rollen
1,50

schuimversteviger, 2 bussen 3,49


schoonmaakazijn


0,49
allesreiniger


0,90
wit wasmiddel (reclame)


1,79
paracetamol 50 stuks

0,99
maandverband 1,10


watten 0,32


citirizine (hooikoorts) 2x

1,98
toiletpapier
1,49

diarree pillen

1,98
toiletpapier
1,49

wc reiniger
0,65

handzeep 0,50


zonnebrand Ambre solaire 2x 14,99


zonneband 2x 14,50


nagelknipper 2,00


schuimversteviger 0,99


koortsthermometer

5,00
wc papier
1,49

toiletblokjes navul
0,42

wc borstel
0,49

 totalen 42,57 20,42 17,29 4,27

8 opmerkingen:

  1. Mijn persoonlijke verzorging is goedkoop denk ik: eens in zoveel tijd haal ik bij de Wibra voor 1,99 Dove doucheschuim, en daarmee was ik me!

    En me een fles shampoo doe ik denk ik 2 maanden, dus dat valt ook wel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met sommige cosmetica producten moet je wel enigszins oppassen. Ook daar zit namelijk een houdbaarheidsdatum op. Zeker wanneer je huid makkelijk reageert op bepaalde producten zou ik hier wel rekening mee houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de gewoonte om, elke keer ik een nieuwe verpakking van shampoo, douchegel, deodorant, wasmiddel.... begin, er onderaan de datum van opening op te schrijven. Zo heb ik een beter zicht van hoelang zo'n fles, doos... meegaat en kan ik beter anticiperen op een aankoop als er iets in aanbieding staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maak zelf een spuit flakon schoonmaakmiddel.
    Als volgt, schoonmaak azijn, spiritus, allesreiniger en water. Hoeveel je van ieder produkt in de spuitflakon doet; zie advies op de verpakking.Met dit schoonmaakmiddel maak je het toilet schoon, de badkamer, tegelwerk, vloeren. Is de flakon leeg, weer nieuw aanmaken.
    Voor de ramen koop ik geen duur 'raamschoonmaak'middel
    Gewoon in een flakon spiritus met water. Goedkoper kan het niet. Ook fijn om spiegels mee schoon te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. spiritus in heel ongezond, gewoon azijn met water is goed genoeg.
    Je kunt je haar ook gewoon met een blok zeep wassen, goedkoop en niet belastend voor het milieu.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik koop helemaal geen schonmaakmiddelen meer. Ik heb een AiO gekocht. Kost een paar centen maar het enige wat ik nu ( en de komende 10 jaar) nog nodig denk te hebben is wat stroom en 2 liter water per week. Mijn schoonmaakmiddel kost dus 30 cent per jaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik groene zeep om schoon te maken. Werkt perfect!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.