maandag 11 juni 2012

Boodschappen in week 23: veel aardbeien!!!

Doordat ik heel veel aardbeien kocht heb ik mijn budget in de afgelopen week wat overschreden.
Ze waren 1,99 per pond en ik kocht 3 bakken vol. Een keer at ik aardbeien met oudste dochter, 1x alleen, 1x met jongste dochter en één keer met jongste en haar vriend. Heerlijk, het was het geld echt wel waard! Het was jongste die vond dat we zaterdagavond nog wel een pond konden kopen.
Week 23  4 - 11 juni 2012
WAT      *=aanbieding    @=afgeprijsd     WAAR PRIJS
aardbeien, 3x500 gr* AH 5,97
bananen, 5 stuks AH 1,19
elstar, 3 stuks C1000 0,73
perziken in blik AH 0,72
druiven, 500 gr* AH 1,99
kaas, jong belegen AH 4,03
brood, 3x een halve volkoren* AH 1,50
krentenbollen, 10 x AH 1,59
roggebrood, 500 gr AH 0,74
roomboter AH 1,19
bloemkool, 1100 gr* AH 1,00
tomaten, 4 stuks*  AH 0,61
gezeefde tomaten, pak AH 0,26
tomaten puree, 2 blikjes AH 0,14
champignons, 400 gr* C1000 1,00
courgette, 2 stuks* C1000 1,00
rode pepers, 4 stuks Toko 0,73
paprika, stoplicht AH 1,49
doperwten, diepvries AH 0,59
groene pesto AH 1,39
avocado AH 0,69
tofu, 2x 500 gram Toko 2,30
yoghurt, 6 halve liters AH 2,50
karbonade* AH 1,43
ontbijtspek (voor pannekoeken) AH 1,42
maïzena AH 0,51
walnoten, 16 stuks C1000 1,42
kruidenthee, 2 doosjes C1000 2,29
TOTAAL week 23   40,42

Soms kom ik toch wel rare dingen tegen, bijvoorbeeld de prijs van het roggebrood. 500 gram kost 74 cent, een verpakking van 250 gram kost 5 cent minder, dus 69 cent. Precies hetzelfde AH roggebrood! Snap jij waarom mensen de kleine verpakking kopen? Ik niet! De THT houdbaarheid van het pakje dat ik op 7 juni kocht is 3 augustus 2012. Je kunt toch binnen 8 weken wel 500 gram roggebrood opeten?

AH reclame deze week:
- rundergehakt €4,49 per kg. Ik moet eens even kijken hoeveel gehakt ik nog op voorraad heb.
- Galia meloen €1,59 per stuk
- AH Goudse kaas 48+ 40% korting. Ik vind oude Goudse zo lekker. Ik koop niet zo vaak oude kaas, maar voor een keertje lijkt het me erg lekker!

5 opmerkingen:

  1. de aanbieding van de aardbeien staat nog op mijn lijstje.Ik wil een poging wagen om ze in te vriezen om er straks makkelijke sorbets of smoothies van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De aardbeienoogst verloopt voorspoedig. Ik heb een paar kilo geplukt. Veel gegeten, 1 kilo in de diepvries.
    Deze week ga ik ook uitdelen aan die mensen waar ik een beetje in het krijt sta. Kan ik weer wat in evenwicht komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MMMM... aardbeien zijn zo lekker! Ik heb vorige week ook 2 doosjes gekocht. En over roggebrood: Ik heb toch ook wel de ervaring dat roggebrood erg gauw uitdroogt. Als ik het koop, dan heb ik er trek in, maar het blijft daarna soms wel eens liggen, en dan kun je zo een paar sneetjes weggooien.Dus dan kun je inderdaad beter een kleiner pakje kopen. Want weggooien is ook zonde.Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik koop roggebrood altijd bij de Aldi. een pakje van 500 gram kost daar maar 35 cent!
    Roggebrood bewaar ik altijd in een Tupperware doos, het blijft weken vers op die manier.
    Aardbeien zijn heerlijk en gezond :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aardbeien; het is er hier duidelijk ook de tijd voor.
    Van buren kreeg ik een hele kist vol, maar zo veel en zo rijp, dat ik na een dag helaas al heel veel weg moest gooien.
    Maar aardbeien; mmmm.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.