zaterdag 29 september 2012

Er komen weer toiletten in NS treinen!

Al weer bijna twee jaar geleden blogde ik over bezuinigingen op NS treinen, waardoor er in sommige stoptreinen geen toiletten meer waren. Klik hier voor het bericht dat ik toen schreef. Ik vond dat er op een verkeerde manier bezuinigd werd en dat de maatregel zwangeren, kleine kinderen en mensen met een zwakke blaas of een darmziekte in de problemen bracht.
Nu komt de NS terug van een eerder genomen besluit en komen er weer toiletten in nieuwe treinen. Lees hier het bericht van de NOS. Bravo NS - een goede maatregel!
Er staat wel dat het nog jaren kan gaan duren voordat alle treinen weer een toilet hebben, want het is niet zo dat alle toiletloze treinen nu meteen weer een toilet krijgen, dat gebeurt pas als het treinstel wordt vernieuwd. Dat is dan weer een minpunt.
Ik ben blij voor het personeel en alle reizigers dat in ieder geval het besluit teruggedraaid wordt.

2 opmerkingen:

  1. Ja, goed dat ze weer terugkomen. Moeten ze wel regelmatig schoon gemaakt worden dan maak ik er pas gebruik van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schoon of niet.........weet je hoe blij een darmpatiënt is, met welk toilet dan ook. in mijn (ruim bemeten) tas zitten standaard een fles alcohol en een rol toiletpapier en helaas ook verschoning. verder zijn er inderdaad ook de ouderen met minder controle over blaas en darmen, de kleintjes die 't allemaal net moeten leren, de zwangeren, mensen met een zwakke of overaktieve blaas, mannen met prostaatproblemen en wat te denken van mensen met een stoma (die verdienen zelfs in èlk toilet ook een fatsoenlijke prullenbak!). al deze mensen vragen niet om hun probleem en het is te zot dat normale lichamelijke functies van ieder mens, afhankelijk gemaakt mogen worden van geld. dit isoleert en belemmert een gigantisch grote groep van de bevolking! ik vind dat overigens ook in winkels zo..........soms moet je een heel eind lopen alvorens bij een toiletgelegenheid te komen, omdat je in heel veel winkels niet mag. dit allemaal heeft mij beperkt tot een aktiradius van max. 10 minuten reistijd, rondom huis............er zijn weken, soms maanden bij dat ik niet verder kom dan huis en tuin. ik ben colitis ulcerosa patiënt en zou mensen die deze beperkende maatregelen nemen, allemaal één week mijn ziekte willen laten voelen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.