Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

donderdag 18 oktober 2012

Van Alice naar Tele2

Onlangs kreeg ik een mailtje dat mijn internet- en telefoonprovider (vaste telefoon) Alice definitief overgegaan is naar Tele2. Alice bestaat gewoon niet meer en ik ben vanaf nu Tele2 klant, Een week geleden kreeg ik via de mail mijn eerste nota en gisteren verdween er geld van mijn bankrekening.
Nou het begint al goed en die 2 maken ze zeker waar. De automatische incasso van mijn maandnota voor oktober schrijven ze meteen 2 keer af! Ze innen de factuur gewoon dubbel! Tevens ronden ze het bedrag af en incasseren € 35,30 (2x dan hè)  in plaats van € 35,26 zoals op de rekening staat.
Hier word ik niet blij van. Het is mijn nog nooit overkomen dat een nota via automatisch incasso dubbel geïnd werd!

Wat nu? Bellen?
Ik heb gisteren 2x gebeld en werd in de wacht gezet zonder dat er een wachttijd gegeven werd. Dus heb ik meteen één van de 2 bedragen terug laten storten (storneren). Daarbij kon ik vermelden dat het ging om een dubbele betaling.
Ik wilde toch al wel eens op zoek naar een mogelijk goedkopere internetprovider, misschien is dan nu het moment aangebroken.

Update vrijdag 19 oktober:
ik heb een mailtje ontvangen van Tele2 met de volgende tekst:

onderwerp: correctie factuur

Beste Mevrouw "Zuinigaan"

Per abuis is deze week ten onrechte tweemaal het factuurbedrag van uw internetabonnement van uw
rekening afgeschreven.

Wij zorgen ervoor dat het onterecht geïncasseerde bedrag vandaag, vrijdag 19 oktober, wordt
teruggestort op uw rekening.

Daarnaast kan het zijn dat het geïncasseerde bedrag niet overeenkomt met het bedrag op uw
factuur. Dit kan een aantal cent afwijken. Het bedrag op uw factuur is het juiste bedrag. Het verschil wordt
verrekend op uw eerstvolgende factuur.

Hopelijk hebben we u hiermee voldoende geïnformeerd en naar verwachting deze fout hersteld. Onze
excuses voor het ongemak.


Dat vind ik heel netjes van Tele2! De mail is ook keurig. Ik ben benieuwd of ze ondanks mijn storneeractie toch het geld terugstorten. Dan zal dat geld bij de volgende factuur hoogstwaarschijnlijk verrekend worden.

Zou deze actie een reactie zijn op mijn blogje?  

27 opmerkingen:

  1. Van schapen kan je ook niet anders verwachten, groot gelijk dat je 1x laat storneren. Probeer anders via de mail contact te krijgen, dan heb je iig bewijs van verstuurde mails e.d.
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb gisteren 2x via het contactformulier geprobeerd een bericht te verzenden. Ik kreeg alleen 2x een foutmelding en er kwam geen bevestiging via de mail.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn advies: ga weg bij Tele2 een door en door verrot bedrijf.
    Zelf ben ik van de week over gegaan naar Ziggo. Heb nog geen ervaring met de administratieve afhandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat je het in ieder geval 1 keer hebt kunnen storneren. Mijn ervaringen met Tele2 zijn in het verleden zo slecht geweest, dat ik er nooit meer iets mee wil doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bleh, ja bij dat soort dingen is de klant altijd de dupe. Heeft het hoofd reorganisatie even niet aan gedacht...dat je toch service moet verlenen aan klanten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nooit problemen met Tele2 gehad. Ik zit er al vanaf de Zonnet tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Na afronden van pinbetalingen nu ook afronden van machtigingen? Het wordt echt steeds gekker in euroland.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje, dat ze het durven 2 x afschrijven! Gelijk opzeggen en ik zou zeggen; neem eens een kijkje op de site van telfort. Internet/tv en vaste telefoon voor (ik meen) 37,50 p/m. En je telefoongesprekken kosten 0,05 (afgerond) per gesprek, dus maakt niet uit hoelang je belt! Succes met het zoeken, is een lastige zaak. Of kijk even op de site van ben woldring...

    Groetjes Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen Telfort nemen! Slechte ervaring mee! Is een dochter van KPN en dat zegt al genoeg!

      Verwijderen
    2. Kpn is prima, ik zit er al vanaf '98 nog nooit een probleem gehad, stabiel netwerk ook voor internet, goede service zowel telefonisch als waneer er een monteur langs moet komen (volledig nieuwe installatie, nadat de vorige bewoners die onklaar gemaakt hadden, op kosten van kpn) Ik ben in die periode meerdere keren verhuist en steeds was kpn gewoon goed.

      Verwijderen
    3. Ik zit nu net een jaar bij Telfort en ik heb totaal geen problemen tot nu toe! Wanneer ik bel als ik vragen heb, wordt ik snel geholpen (vergeleken met ziggo....) en is alles me gewoon duidelijk! Duidelijke facturen en kpn is ook een goed netwerk, alleen is die veel duurder natuurlijk!

      Groetjes Boukje

      Verwijderen
  9. Ik heb nooit problemen met Alice/Tele2 gehad. Maar gisteren is idd ook bij mij 2x het bedrag van oktober afgeschreven. Ik heb nog geen actie ondernomen, daar wacht ik altijd een paar dagen mee. Ik geef bedrijven altijd de kans zelf hun fouten te herstellen anders leren ze het nooit, hoewel sommige bedrijven hardleers zijn. Ik denk maar zo dat een fout weleens kan gebeuren, die maak ik ook weleens. Ík ga wel even kijken in hoeverre ze bedragen afronden, dat is me nl. nog niet opgevallen. Goede tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het eens nagekeken en bij mij is het nog mooier. Mijn rekening is 34,80 en zij schrijven 34,83 af... aparte manier van afronden naar boven! Morgen maar eens bellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook wij hebben hele slechte ervaringen met Tele2. Op de rekening stonden nummers die wij niet gebeld hadden en bovendien was meer dan de helft een geheim nummer, die waren aangegeven met sterretjes. Wij zijn toen ieder telefoon gesprek na gegaan, nummers en tijd bijgehouden en toen kwam de rekening weer en ja hoor, weer allemaal geheime nummers en tijden die niet klopten.Bij mijn ouders gebeurde hetzelfde. Dus zo snel mogelijk overgestapt naar een ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Zuinigaan. Heb je al eens gekeken naar een klein zuinig autootje? Bijvoorbeeld Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107, Renault Twingo, Fiat Panda, Kia Picanto, Hyandai I10? Deze auto's zijn relatief goedkoop in aanschaf (rond de 8000 euro voor een instapmodel. Daarnaast zijn ze zuinig in verbruik en hoef je geen wegenbelasting te betalen. Ben benieuwd of je al rondgekeken hebt, want ik ben me ook aan het orienteren op een autootje. Weet alleen nog niet welke ik moet kiezen. Laat je iets weten?

    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens m'n collega's (mannelijke autogekken) is de Peugeot met 1 op 6/7 vooral niet zuinig,
      Laat die dan maar buiten beschouwing,
      groet

      Verwijderen
    2. Ik heb een Peugeot 107 en betaal geen belasting en ik rijd gemiddeld 1 op 19.Voor de verzekering (All Risk)betaal ik 13 euro. Dit vind ik niet veel!

      Gr.Janny

      Verwijderen
  13. Wow, ik had geen idee dat er zoiets bestond als 'storneren'. Kan je dat bij alle automatische bankverrichtingen doen?
    Want dat is zo een beetje de reden dat ik alle verrichtingen handmatig probeer te doen: ik vertrouw die automatische overschrijvingen voor geen meter!

    Groetjes,
    Nina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat kan overal, maar wel binnen een bepaalde termijn.
      Groet
      Jannie

      Verwijderen
    2. Ik heb de ene dag opdracht gegeven tot storneren, de volgende dag had ik het geld weer terug. Dus dat gaat snel. Het was de eerste keer dat ik daar opdracht toe gaf.

      Je kunt incassobedragen tot 8 weken geleden laten storneren.

      Verwijderen
  14. Ik heb al jaren Tele2 en nog nooit geen problemen mee gehad. Ben zelfs zo tevreden dat ik niet aan overstappen denk. Eén keer per jaar doe ik een belletje, net voor de periode dat mijn abonnement verlengd gaat worden, en krijg dan een kortingsactie van 3 maanden aangeboden.
    Internet werkt altijd 24/7. Op al die jaren heeft het ooit minder dan 10 min. eruit gelegen. Dat is mij ook wat waard.
    Daar hoorde ik tot vorig jaar regelmatig klachten over van het bedrijf waar je naar wilt overstappen.

    Groetjes Serra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kwam dit jaar er achter na de afschriften bekeken te hebben dat alleen jan. en juli was afgeschreven (automatisch). De andere maanden tot en met aug. niet. Deze dus handmatig even snel betaald.
    Ik kwam met de helpdesk in contact na een storing met internet en melde ook dat ik het vreemd vond dat er dit jaar maar 2 x is afgeschreven. Zij heeft mijn rekening nagekeken en kwam tot de conclusie dat ik bij hen € 178,-- in de plus sta omdat ik veel te veel al vooruit heb betaald en aankomende maanden dus niet meer hoef te betalen. huh??? Volgens hun was de afschrijving altijd goed gegaan maar in mijn bankafschriften is dit niet terug te vinden.
    ???????????
    Houdt maar eens vol dat je nu alles echt hebt betaald naar gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb ook slechte ervaringen met Tele2. Ik ben dus overgestapt met veel problemen naar Ziggo.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik zelf gebruik internet en bellen van Telfort,
    betaal nooit meer dan 30 euro, inclusief het bellen..
    dus wellicht is dat een optie?

    groet Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb vrijdag precies dezelfde mail gehad, ook van Alice naar Tele2, wat een bagger, ik moet nu al niks van dit bedrijf, het is nu maandag en nog geen geld gezien. Ik hoop dat dit soort fratsen niet vaker voorkomen anders zoek ik wel wat anders

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ook bij mij is er 2 X afgeschreven in oktober. Direct 1 X laten storneren. Geprobeert via de servicedesk een klacht in te dienen. Lukt dus niet, foutboodschap E-mailadres niet bekend. Dat kan geen toeval zijn. Dan maar het opzegformulier vanuit de "service-desk"ingevuld en verzonden. En ja, deze keer is het E-mailadres wel bekend. Wordt nog wel teruggebeld om de opzegging te bevestigen.

    BeantwoordenVerwijderen