zondag 3 maart 2013

Laat het voorjaar nu maar komen!

Het weer wordt de komende dagen echt voorjaarsachtig, met zon en hogere temperaturen! Sinds een aantal dagen heb ik een Hollands bollenlandschap op deze weblog gezet. Ik ben er helemaal klaar voor! Op mijn bed heb ik mijn dekbedhoes met tulpen gelegd. Overigens is dit overtrek in de lengte en ook in de breedte 20 cm gekrompten. Aangezien dit overtrek geen instopstrook heeft, zou ik deze dekbedhoes ook liever niet in de winter gebruiken. Hij is gewoon te kort! Smaller is niet zo erg, maar vooral de lengtekrimp is irritant!

Maar goed, ik had het over het voorjaar! De kans op gladde, glibberige fietspaden neemt met de dag af, heerlijk! Niet meer dikke jassen, mutsen, sjaals en wanten. Ik ben toe aan zon en voorjaar. De winter heeft lang genoeg geduurd. Lekker buiten eten in mijn tuin, heerlijk fietsen met de zon op mijn gezicht. Het is geweldig dat het al weer veel langer licht is!
Kijk jij ook zo uit naar het voorjaar?

9 opmerkingen:

  1. Ja hoor! de krokusjes doen volop hun best in onze tuin....Daarstraks scheen de zon al even en gaf zelfs wat warmte!
    Zalig!
    Laat de bloesems maar komen....ik vind de lente het mooiste seizoen...alles begint terug te groeien na de winter...
    Iedereen wordt ook wat vrolijker....
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zeg, die tulpen. Ik weet niet hoe handig je bent, maar als je op de markt een kleur stof koopt (katoen) die in het dekbed voorkomt kun je er voor een klein bedrag een lange instopstrook aan vast naaien. Dan kun je er ook in de winter van genieten.
    Wij hebben vandaag de appelboom gesnoeid. Zal wel 10 kilo appels schelen maar het was echt nodig. Ik kan niet wachten tot het voorjaar weer begint.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat leuk, ik zie dat ik aan je lijst met blogs die je volgt ben toegevoegd. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'k Ben er klaar voor... voor zon, tulpen, sla en alles wat maar even doet denken aan VOORJAAR!,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja,heerlijk even buiten zitten. Daar was het deze februari maand te koud voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En of ik naar het voorjaar uitkijk! Ik ben die kou toch wel zo verschrikkelijk beu! Laat het voorjaar dus maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben vanmiddag ons broodje buiten in de stralende zon gegeten!! En dat zonder jas, uit de wind! Heerlijk. Van mij mag het weer zo doorgaan!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hierboven lees ik dat iemand buiten in de zon heeft gezeten! Bij ons in het westen de hele dag koud en bewolkt, brrr. Ik verlang ook erg naar de lente. Laat die zon maar komen!
    Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We zitten met spanning te wachten..., op de zon. Laat maar komen die hogere temperaturen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.