zondag 24 maart 2013

Telefoontje van de "oude" energieleverancier

Afgelopen vrijdag werd ik gebeld door Eneco, tot april '13 mijn energieleverancier. Ze hadden bericht gekregen dat ik per 1 april overstap naar een andere leverancier. Waarom had ik dat gedaan?
Was ik misschien niet tevreden? Jawel, ik had geen klachten, maar ik stap ieder jaar over, nu dus ook!
Het bleef een tijdje stil aan de andere kant. Verbazend lang eigenlijk. Zouden ze anders geen mensen bellen die elk jaar wisselen van energieleverancier? Kan ik me niet voorstellen!
Toen ze weer bij haar positieven kwam, wist ze mij te vertellen dat de nieuwe leverancier veel duurder is dan Eneco, echt waar. Ze proberen alleen met overstapbonus mensen te lokken, en daarna moeten de klanten dokken. Dus eerst lokken, dan dokken.  De dame kon mij een geweldig aanbod doen, dan bleef ik gewoon bij hen en maakte ik de overstap ongedaan. Maar het is contractbreuk om nu weg te gaan, dus ik wilde het aanbod niet eens horen en heb de verbinding verbroken. Met zulke telefoontjes gebeurt het ook nog al eens dat mensen ineens een ander contract hebben, zonder daar bewust voor te kiezen, iets te vaak ja gezegd of zo. Dat moest maar niet.
De nieuwe leverancier hanteert de volgende prijzen voor stroom: € 0,0708 per kWh en € 77,87 vastrecht. Gas: € 0,3840 per m3 en € 53,87 vastrecht.
Eneco (oude leverancier) stroom: € 48,00 vastrecht en € 0,0710 per kWh. Gas: € 0,3842 per m3 en € 48,00.
Aangezien ik bij de nieuwe leverancier 275 overstapbonus krijg, blijf ik gewoon een jaar. Ruim een maand voor die tijd ga ik op zoek naar een mooi ander aanbod. Ik heb overigens gemerkt dat de hoogte van die overstapbonus per dag kan verschillen.

2 opmerkingen:

  1. haha, ik stap ook over van e..neco naar ener..gie. direct en kreeg hetzelfde telefoontje. waarom ik overstapte? vanwege de bonus natuurlijk!
    nee hoor verder niets op e...neco aan te merken.
    nieuwe leverancier is dus alleen duurder qua vast recht.
    linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier zelfde Essent pobeerde mij te paaien met de e-Thermostaat want dat zou zuinige gaverbruik opleveren Haha toen moest ik wel lachen want daar geloof ik niet in en ik denkd at ik wel behoor tot de 5% zuinigste gasstokers van Nederland.

    Ja zelfs meer bonus hoeft niet voordeliger te zijn de Kw/m3 prijs is hoger of vastrecht en dan ben je nog niet voordeliger per saldo dus goed je verbruik vergelijken !

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.