maandag 17 juni 2013

4 km fietsen om producten weer terug te brengen

In de folder* van AH met de hamsteraanbiedingen las ik dat de boer'n vla en andere producten van de Zuivelhoeve in de aanbieding waren. Bijvoorbeeld vanillevla 500 gram, 2 bekers nu voor €1,25. Dus ik dacht dat de 500 grams bekers yoghurt met bosvruchten ook voor zo'n zacht prijsje kon kopen. Niet zo'n raar idee toch? Vanuit het werk heb ik 2 bekers meegenomen. Ik heb de bon (te) vluchtig doorgelezen en ik had in de winkel de prijs van de yoghurt helemaal niet opgemerkt. Eenmaal thuisgekomen bleek dat ze voor 2,49 per stuk en zonder hamsterbonus op mijn kassabon stonden. Één liter yoghurt voor 5 euro! Dat werd me te dol. De yoghurt ging in de koelkast, ik warmde mijn prakje pasta op en ik stapte na het avondeten weer op de fiets.  Die yoghurt wilde ik niet als dat niet voor 1,25 per liter kon. Die mochten ze van mij wel houden.
In de winkel bleek dat die halve liters (of eigenlijk 500 gram) yoghurt werkelijk 2,49 per stuk kosten. Er was wel een fout gemaakt met de hamsterkorting. Ook voor 2,49 per liter wilde ik ze niet. Mij te duur!

Overigens bleek de afgelopen week dat diverse producten ruim 10% in prijs verhoogd zijn:
- de haringfilet in tomatensaus in blik ruim een week geleden nog 68 cent, nu 75 cent per blikje
- 6 liter houdbare halfvolle melk, kort geleden nog 3,09 per 6, nu 3,49 per 6 liter
- 12 chocodips (handijs) van het huismerk, van 79 naar 88 cent.
AH wordt hard duurder, ik kan niet anders zeggen!

* ik heb eigenlijk een sticker op mijn deur dat ik geen reclame wil, maar ik krijg de folder van AH van de Post.nl postbezorger in mijn huishouden.

7 opmerkingen:

  1. Ik controleer altijd de bonusaanbiedingen via de AH app. Daar staat precies welke varianten mee doen. Hier staat diverse varianten. Met bosvruchten 800 gram is €2,49 en doet niet mee. Waarschijnlijk had je die. Bosvruchten 450 gram doet wel mee en is zeker goedkoper. €5 per liter klopt dan niet. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Absurd dat je daar een app voor nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ga nooit meer naar ah,ik vind het geen fijne winkel,als ik yoghurt neem koop ik altijd de goedkoopste van lidl en het fruit dat ik in de zomer of herfst heb ingevroren doe ik bij elkaar in de blender en ik heb heerlijke yoghurt.
    Ik kom zelf uit een boerenfamilie ik weet dus wat voor produkten er allemaal te koop zijn.je kan bijvoorbeeld zeggen dat de yoghurt bij lidl niet goed is voor de boeren maar als je bij ah de zuivelhoeve koop spek je alleen maar de kas van ah,boeren krijgen doorgaans toch overal hetzelfden voor hun melk en wat er al nog meer in de agrarische sector word geproduceert

    groet Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij de Plus zijn juist allerlei artikelen verlaagd in prijs, een paar duizend zelfs
    Deze week asperges voor 1,99 per 500 gram..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben geen AH in de buurt, maar de C1000 hier wordt ook steeds duurder. Soms echt idd met 10% of meer in één keer. Laatst al eieren, van 1,88 naar 2,05 en eigenlijk zie ik met elk bezoekje wel iets. Eerder had je voor iets van 45 cent altijd lekkere appelkoeken. Nu zijn ze 99 cent. Meer dan het dubbele!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier bij de C1000 ook, zit er ineens weer 50 cent of nog meer ergens bij opgedrukt. Echt idioot!
    En zulke dure yoghurt zou ik ook niet willen dus ik kan me voorstellen dat je het teruggeracht hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Euroshoppermelk is in 2013 van 0.43 naar 0,55 per liter gegaan. Het zijn cenntjes hier en centjes daar naar dat maakt hele euro's bij elkaar :-(

    Lisse

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.