Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

donderdag 8 augustus 2013

Overstappen internet/tv/bellen

Zoals al weer een tijdje geleden gemeld ga ik overstappen, namelijk van Tele2 + Digitenne naar Ziggo alles in 1. Ik was absoluut niet tevreden over het TV-beeld dat Digitenne kon leveren, Digitenne werd in de afgelopen jaren steeds duurder en ik wilde betere kwaliteit. Ik had veel last van storingen en mijn schoonzoon raadde mij aan om kabel tv te nemen. Dat overstappen doe ik ook omdat voor mij de kosten van het totaal ongeveer gelijk blijven en mij door Ziggo een tablet beloofd is. Dat tablet krijg ik er "gratis" bij.

Het gaat matig goed met de overstap.

Ik heb digitenne opgezegd en daar heb ik via de post een schriftelijke bevestiging van ontvangen.
Ziggo heeft overstapservice beloofd en ik heb inderdaad via e-mail kortgeleden een bevestiging van Tele2 ontvangen dat mijn abonnement per 19 augustus beëindigd wordt.
Ziggo heeft mijn aanmelding per 19 augustus gelezen als een aanmelding per 19 juli. In het contract staat geen ingangsdatum, maar toch krijg ik telefoontjes en brieven waaruit blijkt dat ik volgens hen al lang klant ben. Ik heb er over gebeld naar de klantenservice. Volgens de medewerker ging mijn contract pas in op het moment dat ik mijn modem activeerde. Dat wilde ik dus op 19 augustus doen. Maar nu gisteren weer een brief: om de overstap met behoud van mijn oude telefoonnummer mogelijk te maken "moet" ik per uiterlijk per 10 augustus mijn modem activeren. In de brief staat binnen 10 dagen, maar de brief is gedateerd op 1 augustus. Fijn is dat!
Ik dacht altijd dat overstapservice inhield dat ik op 19 augustus stopte bij de oude provider en dan op dezelfde dag kon beginnen bij Ziggo.
Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe ik tot 19 augustus een vast telefoonnummer kan hebben bij Tele2 en gelijktijdig datzelfde nummer bij Ziggo.
Wie het weet mag het zeggen.
Ik heb niet zo veel vertrouwen in een telefonisch contact met een helpdeskmedewerker van Ziggo over de ingangsdatum van mijn abonnement. Ik ga komende vrijdag mijn Ziggo modem maar eens activeren. 10 dagen een dubbel abonnement is toch niet zo'n ramp. In ieder geval beter dan een hele maand.

15 opmerkingen:

  1. Lastig altijd, zulke dingen. Hou je er ook rekening mee dat nummerbehoud ook een week of 2 duurt? Je krijgt dus 2 weken het nieuwe telefoonnummer, en bent dan pas weer bereikbaar op je oude nummer. 't Is maar dat je het weet.
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor je houd gewoon gelijk hetzelfde nr.. Gisteren bij mijn schoonouders het modem van ziggo geinstaleerd en ik werd toen ik belde erg netjes geholpen!! Dat je nr veranderd voor twee weken was jaaaaaaren geleden.. !! Wij hebben niet voor de tablet gekozen maar voor de korting eerste zes maanden! Succes met de instalatie en ik zou nog ff bellen dat j pas per de 19de wilt overstappen.. Bij ziggo willen ze graag eerder maar als jij duidelijk aangeefy dat je dat niet wil .... !!! Gts finz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn ook overgestapt i.v.m. glasvezel en goedkoper pakket met nummerbehoud. Tot die tijd hebben wij van de nieuwe profider even een ander nummer gehad (ik was al in paniek) maar de monteur heeft het met ik meende dat hij zij met sterretje 21 geregeld dat wij direct al bereikbaar waren op ons eigen nummer en dat is goed gegaan, alleen als wij iemand gingen bellen kregen zij wel even een ander nummer op het scherm, wij hebben dat even met de mobiele telefoon uitgeprobeerd. Wij zijn inmiddels overgezet naar de nieuwe profider en alles werkt goed.
    Succes! Groeten Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil dus niet overstappen door dit soort gedoe! Maar heb wel aangegeven het toch te gaan doen bij de KP.N. Die boden me toen voor een jaar lang 10 Euro korting per maand, in de hoop dat dat me bij hen zou houden. Dat heb ik dus met beide handen aan genomen en zie over een jaar wel weer wat ik wel/niet doe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste anoniem, hoe heb je dat aangegeven bij KPN? Wij zijn ook bij KPN. Bevalt goed. Alleen wel duur. Dus die 10 euro korting per maand zou welkom zijn! Groet,
      Ria

      Verwijderen
  5. Binnenkort zijn wij verlost van ziggo: er staat je nog wel wat te wachten en niet in het minst een regelmatig niet-werkende internet verbinding en een meestal haparend beeld op tv...

    Wij stappen over naar glasvezel over 6 weken: ze zijn NU bezig de kabel bij de buren binnen te leggen.

    Ziggo hebben we al 10,6 jaar gesponsord: veel en veel te lang, dus. Maar we hadden weinig keus in de regio. Ik vind dat niet kunnen tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben de TV nog altijd op de UPC kabel, maar zijn voor internet en bellen bij Solcon te vinden. Solcon hebben we al jaaaaarenlang voor internet. Zij waren de eersten in Nederland met een netnanny (zeg maar ouderlijk toezicht). Een paar jaar terug zijn we op glasvezel overgestapt en bellen sindsdien ook VOIP. Ik kijk steeds naar een aantrekkelijke aanbieding om de TV naar Solcon over te zetten, maar voorlopig is dit voor ons de voordeligste keuze en combinatie.En echt NOOIT problemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was van Home van Essent, dat werd Ziggo en ben daar gebleven en blijf daar ook. Laatst was oude modem kapot en de monteur kwam keurig een nieuwe plaatsen. Met wifi.
    ook toen er iets was met de computer keurig geholpen. alleen het speciale servicenummer moet je betalen, maar dan kunnen ze in je computer en in 3 minuten was het opgelost. één nadeel: je kunt ze als Ziggoklant gratis bellen nummer 1200 voor de normale klantenservice maar.... als internet eruit ligt kunnen wij dat niet, dan moet het met de mobiele en werkt 1200 niet. Dat is jammer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben juist van plan om na de vakantie over te stappen van Ziggo naar..... Dat moet ik dus uitzoeken. Ik moet wel bekennen dat wij geen problemen hebben met ziggo, maar ik vind het persoonlijk te duur. Volgens mij moet het wel goedkoper kunnen. Dit komt deels ook doordat wij Eredivisie live hebben, en daar ga je straks een boel voor betalen

    Gr. Imre

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook iets van jaar of 10 Ziggo gehad vond te duur worden en er is goedkoper alternatief.

    In eerste instantie was KPN ook geen succes maar nu jaren later is Telfort wel beter en ook voor een voordelige prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Overstappen van de ene naar de andere provider is 'an accident waiting to happen'. Twee keer gedaan en twee keer gezeik. Ik zeg: 'niet doen'.
    Dit in tegenstelling tot overstappen van de ene energieleveracier naar de andere, dat gaat altijd prima. Zeker al 5 keer gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, hi. Mijn eerste keer ging inderdaad belabberd. Dat was van Ziggo naar Alice voor internet en bellen(nu Tele2) en digitenne voor TV. Ik ben 5 jaar niet overgestapt en ik heb de stille hoop dat het nu beter gaat. Ik houd jullie op de hoogte!

      Verwijderen
  11. Vervelend is dat als het zo gaat, ik hoop voor je dat alles verder goed en netjes geregeld wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel sterkte, Zuinigaan. Het beste is NIET overstappen, dat scheelt een hoop frustratie. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wens je veel succes met de dingen die geregeld moeten worden. Heb jaren bij ziggo gezeten, geen problemen mee gehad hoor, tot het moment van overstappen. Ik ben per half september vorig jaar naar Telfort gegaan, alles tv internet en telefoon. Oke, prima, ging ook allemaal goed, tot ik nog een factuur kreeg voor tv van ziggo...Ik bellen met hun ( heeeeel lastig om uiteindelijk de juiste persoon aan de tel te krijgen) bleek dat de tv apart had opgezegd moeten worden!! Pardon? Ik had toch een totaalpakket?? Kon ik nog mooi even tot half november betalen. Hadden ze ook nog eens voor een volle maand afgeschreven, het teveel afgeschreven zou ik binnen 3 maand!!!! terug ontvangen...Nou, echt, dat heeft 3 maand geduurd!! Eind april stond het pas op mijn rekening, had er maar weer ns achteraan gebeld....Pfff, voor mij nooit meer ziggo..

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen