zaterdag 2 november 2013

Uitgaven in de maand oktober

In de maand oktober vielen de maanduitgaven mee. In november komen er meer uitgaven: een paar keer uit eten, lezingen, verjaardagscadeautjes.
Deze keer vrij veel cadeaus. In sommige maanden zijn er meer jarigen dan in andere maanden en ik heb het geld wel om een bijdrage te leveren, dus dat is geen probleem. De rekening van de tandarts moet ik nog declareren. Hoeveel ik uit de aanvullende verzekering terugkrijg is nog even afwachten. De tandarts raadde tandenstokers aan, dus ben ik fanatiek met tandenstokers in de weer. Vaak komt mijn tandzorg neer op te hooi en te gras eens een keertje flossen, maar nu ben ik dagelijks bezig. Goed van mij, hè??? Ik ben reuze trots! De kleine ruimtes tussen de voortanden en kleine kiezen doe ik  met flos en de grote ruimtes met tandenstokers. Het zou wel eens kunnen zijn dat ik daardoor nooit een kunstgebit hoef. Tenzij ik om wat voor reden dan ook heel erg pech heb.
Naar aanleiding van mijn blogje over LED lampen heb ik toch nog spaarlampen gekocht. Ik was namelijk op zoek naar LED lampen die een equivalent konden vormen voor 100 watt gloeilampen. Dan heb je het over ca 1300 lumen. En die heb je niet in de LED variant. Misschien wel in bouwlampen, maar mijn woonkamer is geen bouwplaats. Ik heb vrij veel spaarlampen, maar dan vooral 5 en 11 Watt, in grote en kleine fittingen. Ik had geen reserve 20 à 22 Watt spaarlampen, terwijl ik mijn drie 20 Watt spaarlampen het meest gebruik. Dus heb ik 2 reserve lampen gekocht. Ze zullen niet allemaal tegelijk de geest geven.

oktober 2013 
HUISHOUDEN/SCHOONMAAK 
allesreiniger, 2 flessen2,02
afwasmiddel, 2 flessen1,60
BOODSCHAPPEN 
week 4027,68
week 4128,35
week 4221,37
week 4332,39
week 4420,74
VERZORGING 
deodorant, 2 stuks2,09
tandarts99,16
tandenstokers1,99
UITSTAPJES  
DIVERS 
HUIS 
spaarlampen, 2x 20 Watt4,98
CADEAUS 
plantje 2,75
bijdrage aan groot cadeau10,00
concert (ook bijdrage aan cadeau)35,00
VERVOER 
PLANTEN tuin en huis 
bolchrysant2,99
KLEDING 
TOTAAL293,11

1 opmerking:

  1. Ik vind het nog steeds erg knap zo weinig geld dat jij uitgeeft aan overige kosten (alles behalve boodschappen). Alleen al de benzine is bij ons 130 per maand. Bij ons hakt dat er steeds zo in.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.