vrijdag 31 januari 2014

Nog steeds geen extra aflossing kunnen doen!

Zoals ik laatst berichtte, heb ik nog steeds geen aflossing op mijn hypotheek kunnen doen. Ik had gemaild naar de Direktbank, het antwoord was dat ze zo spoedig mogelijk het geld zouden incasseren.
Tja, wat is dat? Zo spoedig mogelijk?
Zo spoedig mogelijk is een zeer rekbaar begrip. Is dat eind deze week of voor de zomervakantie?
Dus mailde ik ze nog maar eens, met de vraag of ze wat specifieker konden zijn. Afgelopen woensdag kreeg ik antwoord. Het wordt omstreeks 10 februari, 3 weken later dan mijn oorspronkelijke verzoek. Ik heb besloten voorlopig mijn geld maar weer op de spaarrekening te zetten.
Het lijkt er op dat de bank niet genoeg heeft aan haar eigen minimale aanvraagtermijn van 1 maand voor het verwerken van het incasso van een extra aflossing. Een verzoek tot aflossing doe ik de volgende keer gewoon mááááánden van te voren. Dan hebben ze ruimschoots de tijd.
Of zou mijn verzoek dan in een bureaulade verdwijnen en mailen ze dan wéér dat ze het verzoek zo spoedig mogelijk in behandeling nemen?

18 opmerkingen:

  1. Ik zou het geld op de betaalrekening hebben laten staan. Wat win je ermee als je het weer twee weken op de spaarrekening zet? Een halve maand rente is ca. 0.1% rente, dus is een paar euro. Als ze het straks tóch eerder afboeken willen en dat dan niet kunnen, ben je veel meer kwijt aan gedoe en postzegels om het te regelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou een spaarrekening openen ook zo lang duren?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend.
    een mail sturen met de data waarop je dit jaar en volgend jaar wilt aflossen? of moet je ook doorgeven hoeveel je dan gaat aflossen? groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet ook het bedrag aangeven en eigenlijk weet ik nog niet hoeveel ik komend jaar ga aflossen.

      Verwijderen
  4. Wat vervelend en ontzettend slordig van de bank! Zelf ben ik in de slag met de "staatsbank" om de finale aflossing te doen van de hypotheek maar je wilt niet weten hoe moeilijk ze doen bij de bank. Ik heb al voor ettelijke tientjes verbeld met ze. Hopelijk ben ik volgende maand van m'n hypotheek af en , haast nog belangrijker, ook van die bank af! Ik kan niet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Mirjam: Ze maken het inderdaad wel extra aantrekkelijk voor je om die laatste betaling te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat balen zeg, voor mij zou de Direktbank (lekker direct trouwens...) dus geen optie zijn, want ik zou het liefst meteen een aflossing verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kansloos proces om af te lossen, hoe moeilijk, arbeidsintensief en klantonvriendelijk wil je het maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ergernis geef dat, ik herken dat.
    @Mirjam: als je aan je bank (geldt trouwens voor iedere instelling) laat weten dat je door hun schuld veel geld kwijt bent aan telefoonkosten en vraagt of ze die uit coulance willen vergoeden, heb je grote kans dat ze dit inderdaad doen. Mij is het nog iedere keer gelukt en anders gewoon een officiele klacht indienen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou, eerlijk gezegd heb ik zoooooo genoeg van die bank dat het enige wat ik nog wil is ervan af zijn!

      Verwijderen
  9. Wat een gedoe zeg. De bank is niet erg stimulerend wat dit betreft….

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik kan je verzekeren dat ook dat niet de oplossing is, schreef ik door de ervaring wijs geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vermoed dat het inderdaad niet helpt om heel lang van te voren een aankondiging te doen. Dan komt mijn verzoek op de stapel geen prioriteit terecht en zijn ze toch nog te laat.

      Verwijderen
  11. Dit is elk jaar zo bij de Direktbank. Ik heb dit zelf vorig jaar ook gehad bij deze bank. Ze draaien dan de jaarrapportages en overzichten voor de klanten en kunnen niet gelijktijdig aflossen was het verhaal. Wat ze overigens wel deden was de datum aanhouden qua renteverekening zoals was afgesproken.

    Alleen het begrip communiceren laat nogal te wensen over.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien heeft het wel te maken met die jaaropgaven. Die jaaropgave ontving ik 2 dagen voor de aangekondigde aflossingsdatum. Ik dacht nog even dat ik een bevestiging van de aflossing kreeg, maar het was een jaaropgave.

      Verwijderen
  12. Op z'n moment ben ik even blij met ING. Ik kan elk gewenst bedrag zo over maken en dan ontvang ik binnen een week een nieuwe rentenota. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zit bij ABN Amro, maak geld over voor aflossing op door mij gewenst moment, ik ontvang bevestigingsbrief, en plm een maand later een nieuwe rentenota. Werkt prima.
    Ik begrijp je frustratie, ik zou me ook rot ergeren aan werkwijze Direktbank.
    Succes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Inderdaad, bij ING doen ze hier niet moeilijk over.
    Ik maak zonder vooraf aan te kondigen 1x per jaar het boetevrije aflosbedrag over.
    Krijg binnen een paar weken bericht van aankomst plus het nieuwe aflosbedrag.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.