zondag 6 juli 2014

Consumentenmisleiding

Niet alleen Foodwatch, die jaarlijks het Gouden Windei uitreikt en WakkerDier het Liegebeest, ook de consumentenbond houdt zich bezig met het aan de kaak stellen consumenten misleiding, hun prijs heet de Kletsmajoor. Lees ook hier.

Waar is kritiek op:
- Drop met houtskool
- Guacemoledip met 0,7% avocado
- Vruchtensap blauwe bessen en framboos waar 84% druivensap in zit
- Vruchtenspread (jam) zonder toegevoegde suikers, maar wel met geconcentreerd druivensap, wat op zich ook heel zoet is.
- Ketchup zonder vet, ja logisch, dat hoort ook niet in ketchup
- Koek & speculaaskruiden zonder zout, zout zit ook nooit in dit type kruiden.
En nog veel meer!
Ik vind het heel goed dat ze bij de consumentenbond zich gaan buigen over consumenten misleiding. Hadden we eerder moeten doen!
Een beetje jammer dat ik maar uit drie producten mag kiezen!
En verder dat ik geen plek kan vinden waar je eigen voorbeelden aan kan dragen.

3 opmerkingen:

  1. Zo mogen glutenvrije producten (zelfs die met logo!) nog steeds een bepaald percentage gluten bevatten zodat je er nog steeds ziek van kunt worden :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 0,7 % advocado? Wow.
    Ik erger me aan al dat zogenaamd bruine brood. Dat is net zo nep bruin als van die oranje mensen met een spray tan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo was er toch ook een.merk lollies dat op de verpakking zette dat er geen vet in zat. Maar het is natuurlijk gewoon bijna 100%suiker.
    Er is nog zoveel wat niet echt klopt.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.