woensdag 20 augustus 2014

Boodschappen in de afgelopen week: tomaten, tomaten en nog meer tomaten

11 trostomaten, 2 pakjes gezeefde tomaten, 2 blikken tomatenstukjes, een potje gedroogde tomaten op olie. Weliswaar waren niet alle tomaten Nederlands, maar flink wat toch wel!

Verder kocht ik 1 komkommer, 5 paprika's en 1 courgette.

Er is al niet eens zo veel over, inmiddels zijn 7 tomaten, 1 courgette en 2 puntpaprika's ook al weer op.

Week 33 van 11 - 18 aug'14
*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
FRUIT
meloen* AH 1,17
bananen, 8 stuks Lidl 1,36
appels, 7 stuks Lidl 1,75
nectarines, 1 kg* Lidl 0,79
ONTBIJT EN LUNCH
roomboter AH 1,15
brood, 4 halve* AH 2,18
melk, 2 x 1 liter AH 1,30
salami AH 2,05
eieren AH 1,01
WARME MAALTIJD
tomatenstukjes, blik, 2x AH 0,90
gezeefde tomaten, 2x AH 0,78
1 komkommer, 6 trostomaten + 3 paprika's NL AH 2,00
2 punt paprika's, NL Lidl 1,25
5 trostomaten, NL Lidl 0,66
courgette, NL Lidl 0,49
pesto Lidl 0,89
gedroogde tomaten op olie, pot Lidl 1,29
knoflookteentjes op olie, pot Lidl 0,99
feta kaas Lidl 1,59
haringfilet, 2 blikjes Lidl 1,58
yoghurt AH 1,37
LEKKERS
limonadesiroop AH 2,79
limonadesiroop AH 2,99
witte wijn, 250 ml* AH 1,29
TOTAAL week 33, augustus '14 33,62

Die halve broden kocht ik omdat van het brood dat in de aanbieding was geen hele meer waren. Het brood kostte anders het dubbele en het is lekker brood. Vandaar die halve broden.
En de wijn heb ik gekocht omdat ik meestal alleen rode wijn in huis heb en dat lust alleen mijn ene schoonzoon en ik zelf. Mijn dochters blieven witte wijn. Dus dacht ik: als ik weer eens een fles rode wijn open trek, dan kan ik mijn dochters een glaasje wit aanbieden. De hoeveelheid is prima, meer dan 1 glaasje willen ze toch niet en ik weet niet zeker of ze de soort Franse witte wijn die ik aangeschaft heb lekker vinden.

6 opmerkingen:

  1. Welke limonade siroop koop jij? Er staat geen tekentje achter van een aanbieding of iets dergelijks. Ik vind de prijs vrij hoog. Misschien speciale siroop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Suikervrij. Ik kocht twee verschillende soorten, daarmee heb ik voorlopig weer voor weken genoeg in huis.

      Verwijderen
  2. wij eten ook veel meer komkommer en tomaten.... Lekker hoor!! En je hebt in elk geval het gevoel dat je iets doet om de tuinders te helpen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eet vrij veel tomaten, paprika's en komkommers maar niet van de tuinders die hun producten nu niet aan Rusland kwijt kunnen. Dat zijn nl. zelden of nooit de 'biologische tuinders' .

      Verwijderen
  3. Weet je zeker dat de broden echt helemaal op waren? Ik stond met 1 heel brood in mijn hand, terwijl de aanbieding per twee was. Vervolgens heb ik even nagevraagd of er nog meer broden beschikbaar zouden komen, omdat ik aan 1 brood ivm de aanbieding niet genoeg had. Waarop een medewerker meteen een (nog beetje warm) brood door de snijmachine haalde en verpakte. Service! Een andere mogelijkheid (eventueel aanvullend, twee keer voordeel..) was misschien het halen van een bonusbon?

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tomaten en paprika's jah die vielen mij ook al overvloedig op, gelukkig kan ik er van profiteren want mijn tomaat in de tuin heeft tot nu toe nog maar een tomaatje geleverd.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.