vrijdag 7 augustus 2015

Overgestapt!

Gisteren ben ik overgestapt van Ziggo naar Telfort!
Waar heb ik voor gekozen?
- Toch een vaste telefoon met telefoonnummerbehoud. Dan kan mijn broer mij nog steeds uitgebreid bellen. Ik verhoog nu niet mijn mobiele abonnement, dat is niet nodig.
- TV
   Uitzending Gemist, Live tv pauzeren & Begin Gemist
  70 zenders, 26 in superscherpe HD-kwaliteit
 Dit had ik niet bij Ziggo, ik kon het wel tegen meerprijs er bij kopen.
- Internet met 30 mb. Dat is de basisversie en het leek mij wel genoeg.
Ik heb 14 dagen bedenktijd, maar in principe gaat mijn abonnement begin september in.

En dat alles voor 10 euro per maand minder dan wat ik nu betaal bij Ziggo. Jongste dochter en schoonzoon hebben al eerder de zelfde overstap gemaakt en ze zijn zeer tevreden.
Aan de overstap zijn kosten verbonden, de zogenaamde activatiekosten. Dus het voordeel begint niet direct. Ook kost het geld om mijn oude telefoonnummer mee te nemen. Mijn voordeel berekend over 1 jaar: + 120 euro. In het eerste jaar is dit 80 euro vanwege bijkomende kosten.

Het is niet mijn eerste overstap.
Ik ben wel eerder overgestapt, toen stapte ik over van Tele2/KPN-digitenne naar Ziggo.
Daarvóór, tot zomer 2013, was ik bij Alice/KPN-digitenne, maar Alice verdween en werd Tele2.
En nog weer daarvoor, tot zomer 2008, zat ik bij Ziggo. 

Ik ben overigens eens even gaan zoeken in mijn financiële bestanden en dit betaalde ik per maand in oktober 2006:

tv 15,20
internet 29,95
telefoon 42,00
totaal 87,15

Wat daar toen nog bij kwam was zo nu en dan een prepaid kaart voor mijn mobiele telefoon. Ik denk dat ik voor deze mobiel hooguit voor 1 euro per maand belde. Het was een soort noodtelefoon die ik sporadisch gebruikte.
Op zich was het een flink bedrag dat ik toen betaalde!

Wat worden nu de kosten?
tv/internet/telefoon 38,00
belkosten vast telefoon, 10 cent per minuut + opstart 10 cent. Geschatte kosten: hooguit 1 euro per maand, want ik wil hierop eigenlijk alleen gebeld worden.
Mobiel abonnement: 5 à 6 euro. Bij 6 euro heb ik maximaal 300 belminuten of sms-jes. Bij 5 euro zijn dat er maximaal 200. Mijn huidige verbruik varieert tussen 160 en 63 belminuten/sms-jes.

14 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me wel interessant voor die prijs, bedankt voor de tip. Ik wil ook mijn vaste telefoon houden, op een of andere manier vind ik het fijner om te bellen met mijn vaste telefoon dan met mijn mobiel.

    Zelf ben ik nog klant van Ziggo. Alleen vraag ik me af of ik wel kan overstappen. Ik heb namelijk een HD recorder van Ziggo, en ik vraag me af of ik die nog kan gebruiken als ik ergens anders klant wordt.

    Pecunia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijft het pakket wat je hebt gekozen voor deze prijs?
    Vrienden zijn een poosje geleden naar Telfort overgestapt. Na een aantal maanden moest er extra betaald worden voor uitzending gemist en dergelijke. Uiteindelijk
    Kwamen de kosten op hetzelfde als bij ziggo. En de verbinding van tv was niet echt geweldig.
    Wat mij sowieso tegenhoudt om over te stappen, is dat je je mail adres kwijt bent.
    Ben het er wel mee eens dat vaste klanten ook best eens een voordeel mogen hebben net als nieuwe klanten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Ziggo waren in het afgelopen jaar ook prijsverhogingen, dat was voor mijn dochter en schoonzoon de reden om op te stappen.
      Het e-mailadres neem ik nooit van de provider, dat mailadres heb ik al heel lang bij g-mail en dat kun je gewoon meenemen.

      Verwijderen
    2. Maar wat ik bedoel is dat je de extra's (uitzending gemist ed) eerst dus voordeliger of zelfs gratis kunt gebruiken en er daarna voor moet gaan betalen. Dan is het prijsvergelijk met ziggo niet reëel. Overal zijn prijsverhogingen, helaas.
      Email gebruiken wij zeer intensief. Privé wel gmail, maar zakelijk de @home....

      Verwijderen
  3. Het is tot 30Mb en de daadwerkelijke snelheid is veel lager zeker bij ADSL het ligt er aan hoe ver je van de centrale afwoont. Dus een voortijdige check was verstandig geweest want een HD tv vreet zo 3,5 MB . Ik heb hier nooit hoger gehaald dan 20 MB en woon slecht 900 meter van de centrale.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de bevestiging is sprake van 40Mb. Ik zie het wel hoe het bevalt. Als het niet bevalt, dan ben ik over een jaar weer weg.

      Verwijderen
    2. Heb je glasvezel ? want 40MB via Adsl dat kan niet.

      Verwijderen
    3. @Nandasurf: Ik heb geen idee of ik gekozen heb voor glasvezel. Ik ben helemaal niet erg technisch. Bij de vorige overstappen had ik in feite ook geen idee waar ik voor koos, dat merkte ik meestal pas achteraf ;-) Ik weet dat ik de laatste tijd kabel had en daarvoor ADSL. Komt het glasvezelsignaal uit dezelfde telefoonstekker als ADSL?

      Verwijderen
    4. Daarom is het belangrijk dat je weet wat je kiest en welke daadwerkelijk snelheid daarbij hoort. Misschien is het wel VDSL ? Glasvezel is de laatste 5 jaar uitgerold en moet je uiteraard wel op aangesloten zijn en is een aparte aansluiting met bijhorende modem.

      Verwijderen
    5. Ik vaar blind op mijn raadgevers, mijn (schoon)kinderen. Schoonzoon en jongste dochter zitten allebei in de ICT en wonen vlak in de buurt. Ze zijn sinds een tijdje overgestapt naar dezelfde provider en weten zeker wel wat ze doen. Dus waarom moeilijk doen en precies uitzoeken wat je kiest. Volgens schoonzoon was de snelheid meer dan voldoende voor mij.

      Verwijderen
  4. Ik zit soms toch ook te denken dat een mobiel abonnement misschien toch goedkoper is dan een prepaid kaart elke keer...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had tot ca. 1,5 jaar geleden prepaid in combinatie met Friends & Family van T-mobile. Maar dat Friends & Family kostte 7,50 per maand en daar betaalde ik flink aan mee. Uiteindelijk ben ik met een abonnement goedkoper uit.

      Verwijderen
  5. Dat scheelt een stuk in de prijs Zuinigaan!
    Veel succes je overstap.

    Ik heb gisteren naar Ziggo gebeld en hun aanbiedingen gelden alleen voor nieuwe abonnees :( Op de vraag waarom trouwe klanten niet beloont worden moesten ze me het antwoord schuldig blijven. Maar als we het opzeggen hebben we geen tv en internet meer. Alleen telefoon zouden we namelijk elders kunnen afnemen. Dat is de prijs die we betalen om 'buiten' te wonen. Te ver van zo'n asdl kastje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat bij ziggo wel kan (tenminste dat kon bij (Upc) zodra je contract af loopt een aanbieding nemen alleen dan moet je wel weer 1 jaar blijven, zo heb ik nl vorig jaar onze abonnement naar beneden geholpen.
      Betaalde voorheen 45,- er was een abonnement wat ons beter beviel voor 37,- en die is gewoon veranderd.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.