Soms dan kan ik schateren van het lachen bij een leuke spam!
Wat vinden jullie van deze?
Goedendag,
aangezien ik ben Mevrouw Eudocie aan het onderzoek van lening is sinds meer dan 3 maanden,
ik ben vele keer gedupeerd op plaatsen van lening tussen particulier geweest
door te willen doet een lening tussen particulier bij verschillende personen.
Maar elke keer ben ik me laten door valse leners hebben en
aan het eind ontvang ik niets op mijn rekening. Maar gelukkig ben ik
gevallen op een heer van naam echt eenvoudige en vriendelijke Alfredo die me helpen heeft heeft
mijn lening van 250.000€ vinden die ik heb ontvangen op mijn rekening 48 uur
na zonder te veel protocollen.
Dus u die in de behoefte als mij bent, kunt hem schrijven en
hem uw situatie uitleggen zou hij u zijn mail kunnen helpen: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
en dan volgt het e-mailadres van deze Alfredo en kun je hem mailen voor financiële hulp.
Ze is aan het onderzoek van lening geweest en ze is gevallen op een heer van naam en die heeft haar aan geld geholpen. Ja, ja, het zal wel!
Overigens kwam deze reactie niet in mijn spambox terecht, maar in de gewone box, waar reacties in terecht komen op berichten langer dan 1 dag oud.
Eigenlijk snap helemaal niets van zulke reacties! Zou er echt iemand zijn die er op reageert? Ik vind het wel knap om zo veel taalfouten te maken in zo'n klein stukje tekst en dan geen d-t fouten te maken.
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
vrijdag 11 september 2015
De lening van mevrouw Eudocie
Labels:
Consumentenzaken,
weblog
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Deze tekst is zo krakkemikkig, dat er volgens mij niemand is die hier wat mee doet en meneer Alfredo gaat mailen. Dat kan ik mij tenminste niet voorstellen!
BeantwoordenVerwijderenDeze arme mevrouw ( uit Nigeria ) is gewoon een beetje dyslectisch :-)
BeantwoordenVerwijderenHallo Zuinigaan,
BeantwoordenVerwijderenDe taalfouten zijn niet door de schrijfster of schrijver gemaakt, maar de bedelbrief is vertaald vanuit het Engels naar het Nederlands met gebruik van vertaalsoftware.
Groeten van Harm
Ja erg grappig, Waterman, totdat je zelf belast bent met dyslexie, wat overigens niet hoeft te betekenen dat je taalfouten maakt, het kost alleen onmetelijk veel energie om zaken die met taal te maken hebben op de juiste manier te verwerken. Is dat misverstand de wereld ook weer uit.
BeantwoordenVerwijderenHarm zal er niet ver naast zitten met zijn vertaalsoftware, gebruikt door een Nigeriaan, dat dan waarschijnlijk wel weer .... ;-)
Voor dit soort bedelbrieven heb ik maar een antwoord: blokkeren die hap.
Ik krijg wel vaker van dit soort mailtjes. De enige actie die ik doe is gelijk blokkeren. Daarna is het weer enige tijd rustig om er dan weer 3 of 4 te krijgen.
BeantwoordenVerwijderenIk waarschuw mijn kinderen iedere keer wel voor dit soort mailtjes evenals dat er weer een keer een discussie is met mijn ouders hierover.