zondag 27 september 2015

Wachten op Ziggo

Nadat Ziggo dreigde een incassobureau in te schakelen heb ik besloten toch maar te betalen. Ik was vanaf 28 augustus niet meer klant, maar als zij dan zo nodig toch eerst abonnementsgelden over september willen hebben voordat ze de laatste kosten gaan verrekenen, nou dan moest dat maar.  Ik heb dus in de afgelopen week op de 23e het gevraagde bedrag betaald.
Ik heb, toen ik de dreigbrief ontving, op 16 september nog wel een mailtje gestuurd naar de klantenservice om te vragen of ik nou echt moest betalen.

Beste medewerker van de klantenservice,
Ondanks dat ik met ingang van 28 augustus geen abonnementen meer bij Ziggo heb, word ik als klant benaderd in verband met een betalingsachterstand. Ik moet mijn abonnementen (die ik dus niet meer heb!!) over de maand september betalen en er word gedreigd met incassokosten.
Wat doe ik hiermee?
Ik wil verwijzen naar eerdere e-mailcorrespondentie in onderstaande mails.
Met vriendelijke groet,
(Zuinigaan)
Klantnummer:..............


Helaas heeft de klantenservice hier niet op gereageerd. Ik had eigenlijk verwacht dat ik een antwoord zou krijgen.

Zoiets als:
Geachte mevrouw, we hebben uw abonnement opnieuw bekeken en hebben onze administratie aangepast. U hoeft het gevraagde bedrag niet te betalen en u kunt een verrekeningsnota tegemoet zien.
We danken u voor de 26 jaren dat u bij ons en onze rechtsvoorgangers, zoals @home, klant was.
Met vriendelijke groet namens de klantenservice van Ziggo.

Maar niets van dat alles, helemaal niets.
Wat schetst mijn verbazing toen ik ineens op 25 september een mailtje van Ziggo in mijn mailbox vond met het bericht dat ik - 51,88 moet betalen: Je nieuwe factuur staat klaar in Mijn Ziggo. Het gaat om een bedrag van € -51,88.
Dit is volgens mij hun manier om mij te zeggen dat ik €51,88 terugkrijg. Wonderlijk dat ze mijn betaling à €46,14 op 23 september nu al verwerkt hebben! Soms kunnen ze wel erg snel!
Ik wacht hun betaling af!

6 opmerkingen:

  1. Ja, zo gaan die dingen. Je krijgt een een factuur, dan een aanmaning of een dreigbrief, dan als je die betaald hebt een digitale creditfactuur. Vervelend, maar zo is het tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En kijk niet vreemd op als je later nog een mailtje krijgt dat het terugbetalen helaas niet gelukt is en dat het de volgende maand wordt. Overkwam mij bij een energiebedrijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zo doen die bedrijven dat. Zij hebben de macht want ze schakelen gewoon een incassobureau in, dan heb je die aan de deur staan en dan moet jij maar betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel storend dat je dan weer zo'n mail met een standaard tekst krijgt die niets met de betreffende situatie te maken heeft. Het is tegenwoordig (bijna) overal zo, en soms werkt het ook nog verwarrend.
    Iedereen leert alleen nog maar op knopje a of b drukken (mag dat vaak zelfs ook alleen) en niemand kan meer uitleg geven of omgaan met afwijkingen van de standaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit krijg je doordat de administratie bij dit soort bedrijven helemaal door het systeem worden geregeld en er amper tot geen mensen aan te pas komen.
    Heel vervelend en frustrerend voor de klant maar die is toch maar een nummer!

    Dat ze zelfs je email niet eens even hebben beantwoord is geen goede reclame!
    Ik zou de volgende keer een link naar je blog in de mail zetten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n dreiging met incassobureau stelt meestal niet zoveel voor hoor. Dat is gewoon een standaard bericht maar het duurt meestal nog w even voordat dat daadwerkelijk gebeurd.
    Niet dat het de bedoeling is, niet te betalen maar in dit geval is het natuurlijk onterecht.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.