Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

donderdag 15 oktober 2015

Ziggo: Eindelijk opgelost!

Vandaag heb ik een mailtje ontvangen van Ziggo:
Na uw gegevens te hebben bekeken heb ik gezien dat de factuur van eind augustus €46,16 was. Deze is niet betaald en toen is daarmee uw tegoed berekend. Het bedrag wat toen overbleef is op uw rekening teruggestort. Nu staan er dus geen betalingen of tegoeden meer open en is alles afgesloten.

Het kwam er op neer dat ze concludeerden:
Je hebt dat abonnementsgeld over september niet betaald, dus je krijgt die €46,14 ook niet terug en blijft het bij de verrekening van €5,74.

Maar ..........
Een kwartiertje later kwamen ze er achter dat het toch niet klopte en ben ik gebeld door de klantenservice. Er is ingesproken op mijn voicemail dat ik het bovengenoemde mailtje kon deleten en dat ik begin volgende week toch die €46,14 op mijn rekening kon verwachten.
Kijk eens aan!

Ik ga er nu van uit dat het goed komt en dat ik mijn geld weer terug krijg.

Wat ga ik in het vervolg doen in zo'n geval?
Dat vind ik een lastige vraag!
Eigenlijk ben ik tegen betalen voor abonnementen die niet meer bestaan, maar als een bedrijf dan vervolgens dreigbrieven gaat sturen en hun administratie kennelijk door mij in de war geschopt is, dan schiet ik daar weinig mee op.
Blijkbaar werkt de administratie bij zo'n bedrijf zó, dat je eerst te veel betaalt, en dat je dat geld vervolgens op een moment dat het hun uitkomt, weer terug krijgt.

Dat laatste zit me niet helemaal lekker, maar ik laat de volgende keer mijn te veel betaalde geld niet weer terugstorten en ga er "braaf" in mee.
Dat scheelt een heleboel gedoe!

5 opmerkingen:

  1. Ik vind, dat je een bedrijf als Ziggo ten onrechte zwart maakt.
    Je wordt daar afnemer van hun producten, betaalt automatisch en een maand vooruit.
    Prima. Maar dan wil je niet langer in zee met Ziggo en dan moet alles meteen op jouw manier. Je gaat storneren en mailen en stressen en huilen over 50 euro, die je gewoon terug krijgt de volgende maand.
    Geld is voor jou geen betaalmiddel volgens mij, je bent er bezeten van.
    Ik vind jouw geldhysterie wel grappig,
    Heel erg gefeliciteerd met je 46,14 euro! Nog maar een paar slapeloze nachten en dan staat het op je rekening! Hoera!
    En vooral NIET ff denken aan de mensen van Ziggo, die geen reet van je rare acties snappen.Ik vind het heel netjes, dat ze je nog hebben gebeld. Je bent er immers geen klant meer.
    Daar kan je misschien nog iets van leren. En ga nu niet zeggen, ja maar voor mij telt elke euro, want das onzin. Je bent een beetje erg hebberig. Maar dat kan, hoor. Er zijn ergere dingen op de wereld.

    Vr groet Eberhart

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals je in eerdere berichten van mij hebt kunnen lezen, was ik eind augustus in de veronderstelling dat het een foutje was, die automatische incasso. Daarom heb ik het geld terug laten storten. Het was niet mijn bedoeling om naar tegen Ziggo te doen.

      Ik ben er inmiddels wel achter dat zo'n bedrijf zo zeer geautomatiseerd is, dat er kennelijk tijd voor nodig is om een abonnement stop te zetten. Alleen, ze hadden er zelf mee ingestemd dat mijn abonnement al na 3 weken na opzegging gestopt werd. Dat had van mij niet gehoeven. Als ik wat langer abonnee had moeten blijven had ik dat ook prima gevonden. Dan was mijn volgende abonnement wat later ingegaan.

      Ik vind het niet meer dan normaal dat ze van Ziggo bellen nadat ze een verkeerde mail gestuurd hebben. De medewerker zei inderdaad heel netjes sorry, maar dat was omdat ze mailden dat ik niets meer terugkreeg. Hadden ze niet moeten bellen dan, omdat ik geen klant meer was?

      Het is niet dat ik me wil verdedigen tegen jouw veronderstelling dat ik bezeten ben van geld, maar je bewering klopt niet. Dat is alles wat ik er over wil schrijven.

      Verwijderen
    2. Ha, ha, ik vind jou wel grappig Eberhart. Je beschuldigt iemand die over geldzaken, bezuinigen en consuminderen schrijft, ervan dat ze over geld schrijft.
      Dat is wel een wonderlijk verwijt! Het lijkt me logisch dat Zuinigaan over geld schrijft. Dat is immers het hoofdonderwerp van haar blog.
      Ze schrijf ook over andere dingen dan geld en daarin vind ik haar maatschappelijk betrokken, trouwens ook als ze het over geldzaken heeft.
      Je overdrijft als je het over hysterie en hebberigheid hebt.
      Vandaag schreef Zuinigaan over dat Ziggo het in haar ogen weer helemaal opgelost heeft en dan begin jij te zeuren over dat ze bezeten is van geld.

      Verwijderen
    3. Zozo Eberhart jij hebt je mening wel klaar zeg, van dik hout zaagt men planken. Ik stel voor om je naam te veranderen naar Evengeenhart. ;)
      Ik hoop van harte...dat mensen niet zo oordelen over hoe jij in het leven staat...

      Verwijderen
  2. Nogal bizarre reactie inderdaad.
    Ik vind dat je zeer netjes gehandeld hebt. Ik vraag mezelf af of ik inderdaad daarna zelf nog wel betaald zou hebben.

    En dan kan de beste poster wel zeggen dat je geld hysterisch bent, maar 50€ voor iemand prive is een hoop geld, voor Ziggo is dat niets..

    BeantwoordenVerwijderen