Hoewel Ziggo mij op 25 september via de mail beloofd had om mij eind september €51,88 uit te betalen, heb ik niets ontvangen en ook geen mail die het uitblijven van de betaling uitlegde.
Helemaal niets!
Dus heb ik afgelopen dinsdagavond besloten om de klantenservice van Ziggo nog maar weer eens te mailen om hen er op te attenderen dat ik op mijn geld zit te wachten. Misschien zijn ze het wel helemaal vergeten!
Ik heb een keurig mailtje gestuurd, met klantnummer en ik heb gevraagd wanneer ik die toegezegde 51,88 kon verwachten.
Tot nog toe heb ik geen reactie gehad.
Als ze morgen nog steeds niet gereageerd hebben, dan mail ik ze opnieuw!
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
donderdag 8 oktober 2015
Ziggo spammen
Labels:
Consumentenzaken
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Groot gelijk! Misschien kun je wel ergens automatisch mails versturen, elk uur ofzo ;-)
BeantwoordenVerwijderenHi, hi, dat lijkt me wat overdreven! Hoewel, volgens mij was hun mail over die 51,88 ook automatisch en gebaseerd op hun veronderstelling dat ik eind augustus het geld over de periode dat ik geen klant meer was gewoon betaald had. In ieder geval was de dreigbrief die bij het niet betalen van de maand september bij mij op de deurmat viel automatisch aangemaakt en verzonden.
VerwijderenMijn conclusie: ik ben er niets mee opgeschoten om het geld te laten terugstorten en vervolgens het geld na dreiging alsnog te betalen.
Als ik dat niet gedaan had, dan had ik die 51,88 waarschijnlijk al terug.
Het is eigenlijk raar dat Ziggo zo maar een maand geld van ex-klanten kan inpikken en daar rente van kan trekken. Voor 1x ruim 50 euro lijkt dat weinig, maar als je een paar duizend keer dat bedrag rekent, dan telt het toch aardig aan!
BeantwoordenVerwijderenJaren geleden heb ik hetzelfde meegemaakt met Ziggo (toen nog Casema). Ik was verhuisd en er zou een monteur komen om het internet op mijn nieuwe adres aan te sluiten. Die kwam tot 4 keer toe niet opdagen en na een maand heb ik Casema opgezegd, ik zat toen dus een maand zonder internet door hun fout en weigerde die maand te betalen. Het ging om een in verhouding klein bedrag, Casema bleef aanmaningen sturen, uiteindelijk via een incassobureau. Ik heb het incassobureau gebeld en toen stopte het. Bij Casema nul komma nul gehoor, alleen maar automatisch aangemaakte brieven en klantenservice die je van het kastje naar de muur stuurt. Linda
BeantwoordenVerwijderennounounou het wordt een echte soapserie :0 ben benieuwd naar de volgende aflevering :)
BeantwoordenVerwijderenHet is wonderlijk hoe dat gaat. Eind augustus meende ik nog dat het automatische incasso van abonnementsgelden voor september een foutje was, ik was immers helemaal geen klant meer, dus waarom dan betalen?
VerwijderenIk ben er inmiddels achter dat het "normaal" is om ex-klanten eerst te laten betalen en dan pas geld terug te storten.
Wat ook kan helpen om een reactie bij bedrijven te krijgen is Twitteren of op facebook je vraag stellen. Met een beetje geluk krijg je een reactie van het bedrijf om een privé bericht te sturen zodat ze het meteen kunnen uitzoeken.
BeantwoordenVerwijderen