woensdag 23 december 2015

Raar hoor!

Vandaag de berichten dat het einde van V&D misschien in zicht is!
Gisteren kocht ik eerst mijn hoortoestellen, toen nieuwe schoenen en een aantal paren verantwoorde sokken (goed voor mijn diabetesvoeten) en met mijn nieuwe aankopen (en bijna €900 lichter) ben ik in de V&D gaan wachten op de eetafspraak met mijn dochter.
Even naar de toiletten, een lekkere kop cappuccino in de La Place, mijn e-book er bij, gezellige kerstsfeer, wat wil een mens nog meer.
Misschien was het voor het laatst?

Dochter en ik gebruikten in de afgelopen tijd de V&D wel vaker als wachtruimte. Dan hebben we een eetafspraak en aansluitend een lezing, maar zijn we te vroeg klaar in het eetcafé. We verhuisden dan naar de V&D, aten en dronken daar nog wat als toetje en gingen vervolgens verder naar de lezing.

Gisteravond was ik alleen in de V&D en zag ik dochter bij het restaurant, net op het moment dat "onze" dichter Jean Pierre Rawie daar onopvallend voorbij wandelde. Ik moet zeggen, hij zag er in 1972, toen ik een blauwe maandag in hetzelfde studentenhuis als hij woonde, een stuk opvallender en flamboyanter uit dan nu.

11 opmerkingen:

  1. Gebruik je het als wachtruimte of koop je er ook wel eens wat...eigenlijk geef je zelf al aan, je vindt het een gezellige kerstplek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook een raar idee.
    Behalve bij de La Place heb ik er al zeker 12 jaar niets meer gekocht. Als tiener liep ik nog wel eens naar de sieraden en sjaals/mutsen, maar die eerste hebben mijn interesse niet meer zo (ik draag liever regelmatig die ene mooie ketting en die oorbellen met een voor mij speciale betekenis dan elke week een ander prul) en die tweede kan ik makkelijk en mooier zelf maken tegenwoordig. Kleding viel er voor mij bijna altijd tegen, in andere winkels hebben ze leukere notitieboekjes en pennen, en ook servies e.d. zijn op andere plekken leuker of goedkoper. Juist de V&D is in mijn beleving een voorbeeld geworden van in alles net niet goed genoeg mee kunnen komen. Het verbaast me dus niet, zeker na de eerdere berichten van financiële moeilijkheden.

    Dat de Scapino in moeilijkheden verkeert vind ik vervelender. Daar kon ik juist wel eens een keer nieuwe schoenen kopen, iets wat 'normaal' toch lastiger is voor mij tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is al weer 2 jaar geleden dat ik daar wat gekocht heb. Vroeger ( 25 jaar geleden) kocht ik er regelmatig wat . Kleren voor de kinderen, sportspullen, boeken etc. Maar de formule spreekt me niet meer aan. Alleen la place is wel leuk. Maar daar vind ik,het meestal te druk en te lawaaiig. Ik drink meestal koffie in het Friesch Museum of het Natuurmuseum inclusief sanitaire stop. Met mijn museumkaart kan ik er gratis in

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik koop niet vaak bij V&D, maar laat ik uitgerekend afgelopen maandag daar een horloge gekocht hebben........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb na dagen in de online Kerstkado- catalogus gekeken te hebben en niets van mijn gading gevonden te hebben gisteravond gekozen voor een kadobon van... V&D! Om vervolgens vanochtend te horen dat ze uitstel van betaling hebben gevraagd en gekregen. Maar in de loop van de ochtend kwam er al een mailtje van het faciliterend bedrijf dat ze de zaak bekijken en me op de hoogte zullen houden over welke oplossing er gevonden wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik koop niet vaak bij de V&D, wij weten inmiddels wel hoe het personeel zich moet voelen. Inmiddels 2 keer meegemaakt dat een bedrijf uitstel van betaling aanvraagt en uiteindelijk failliet ging. Echt enorm vervelend voor het personeel om zo de feestdagen in te gaan.. de onzekerheid is denk ik het ergste van alles... en dat kan weken duren :(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cadeaubonnen mogen niet ingewisseld worden en er mag niets teruggebracht worden?.? Vervelend hoor, vooral voor het personeel en toeleveranciers. Ook ik kocht er zelden iets, soms wat afgeprijsde kinderkleding.
    Gr

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet veel later kwam ook hetzelfde bericht van DA-drogisterijen door. We doen echt te veel zelf denk ik, want beide winkels kom ik de laatste vijf jaar zeker al niet meer binnen..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verbaasd me niet echt. Ik vrees dat Blokker en de HEMA dezelfde kant op gaan: Veel te duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kom er niet zo vaak, maar vind het wel jammer als het echt zou verdwijnen. Het is toch zo'n soort typisch NL iets, tenminste, zo voelt het. DA ligt geloof ik wel weer wat anders, want daar heb je ook veel franchise bedrijven van. Maar eerlijk is eerlijk: ik kom er zelf ook nooit, want ik vind Kruidvat veel overzichtelijker en goedkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb er toevallig mijn winterjas gekocht dit jaar en vorig jaar een bikini. Maar vaker dan één keer per jaar kom ik er dus niet. Ook niet bij La Place, omdat ik het altijd te druk vind om gezellig te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.