Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

vrijdag 4 maart 2016

Pas op! Vissers en dieven actief!!

Criminelen zijn volop actief in het belazeren van onschuldige belastingbetalers! In deze tijd van het verzenden van de aangiften over het jaar 2015 zoeken cybercriminelen jou op via de mail en bedreigen je met gijzeling als je niet betaalt.
Niet doen dus!

Op de site van de belastingdienst:

Valse e-mail (phishing) in omloop over betalingsachterstand belastingaangifte 2015

02-03-2016
Wij waarschuwen u voor valse e-mails. De nieuwste valse mail heeft als onderwerp 'Betalingsachterstand belastingaangifte 2015' en vraagt u op een link te klikken om uw betalingsachterstand te voldoen via iDeal. Open de e-mail niet, maar verwijder hem meteen.
In de valse mail staat ook dat u bij het betalen een hotmailadres moet opgeven met daarin een belastingnummer. Verder staan in de mail dreigementen als hoge incassokosten, het blokkeren van uw rekening, beslag op uw spullen en zelfs gijzeling als u niet op tijd betaalt.
Zie ook onze eerder gepubliceerde berichten over valse e-mails, verzameld op de pagina:
Meldingen van phishing mail, verdachte e-mail en valse e-mail.
Open de e-mail niet, maar verwijder hem meteen!


Ben jij er wel eens in gestonken?

3 opmerkingen:

  1. Nee. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand hier nog intrapt, maargoed. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou inderdaad denken dat iedereen het wist, maar blijkbaar zijn er toch mensen die er steeds genadeloos intrappen. Daarom niet verkeerd om nog eens te waarschuwen, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nee. .. krijg ook zulke dreigmails maar dan over een update van Windows. . ..

    BeantwoordenVerwijderen