zondag 5 juni 2016

Doe je voorzichtig onderweg?

Mijn jongste dochter en haar man zijn gisteren van Groningen naar Wallis (zuid Zwitserland) gereden. Mijn schoonzoon kreeg vrijdag voortdurend zo veel opmerkingen dat hij voorzichtig moest rijden, dat hij er vrijdagavond al helemaal chagrijnig van was!
Uiteraard reed hij voorzichtig en mijn dochter ook!
Hij heeft een Volvo, een leaseauto van nog geen half jaar oud. Een degelijke, veilige auto en hij had er alle vertrouwen in dat het goed zou gaan.
Het is een rit van ruim 1000 kilometers en er kan natuurlijk kan er ook door fouten van anderen iets misgaan.
Gisteravond om vijf over vijf kreeg ik een Whatsappje dat ze goed waren aangekomen!
Toch een pak van mijn hart!

Hier onder nog wat foto's, gemaakt in het gebied waar ze nu zijn. Ik vind het een prachtig gebied. Ik ben er samen met dochters en anderen al 2 keren geweest.
En daarom wilde dochter graag nog een keer!
Orchideeën

Bloeiende kersenbomen

Gentianen

voorjaar op de zuidhelling


De (piep)jonge rivier de Rhone

7 opmerkingen:

  1. Ooooh prachtige foto's. Wij zijn daar meer dan 35 jaar geleden op vakantie geweest. In Saas-Almagel (zoiets, ik weet niet meer precies hoe het geschreven werd).
    Je bezorgdheid berken ik hoor. Ik ben ook altijd blij als de kinderen weer veilig ergens zijn aangekomen.
    Enne....zelf ben ik ook niet dol op lange ritten rijden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige plaatjes!
    Dat van voorzichtig rijden, je bent ook afhankelijk van de ander automobilisten. Mijn broer rijdt voorzichtig maar werd door een onoplettende automobilist vol getroffen kin de zijkant van zijn auto. Hierbij brak de rug van mijn schoonzus. De Franse politie maaktge geen goed rapport op, de vrouw ontkende en dit ongeluk heeft grote gevolgen gehad voor hun gezondheid en financien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's zijn het zeker. Prachtig landschap om daar even uit te waaien. Voorzichtigheid is zeker belangrijk maar soms kan je er zelf niks aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind dat ook altijd zo'n niks-opmerking... alsof je je dan bedenkt, "goh, daar had ik zelf helemaal niet aan gedacht, ik zal eens voorzichtig gaan rijden"... de prettigere variant is "goede reis", waarmee je ook uiting geeft aan je hoop dat diegene niets overkomt, maar het minder belerend overkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het daar mooi, prachtig. Wat een ongeluk krijgen betreft, dan kan net zo goed in Nederland gebeuren. Daar moet je een vakantie of een uitstapje niet voor laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn moeder zei dat ook altijd tegen mij. Zelf zeg ik het nooit tegen mijn kinderen want ze weten het al. Opgegroeid in de grote stad en al heel jong onder begeleiding overal naar toegefietst en later alleen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij is dat een bezwering, wij ouders hopen op deze manier het ongeluk weg te houden. Ik zeg het ook, en mijn dochter zegt altijd dat ze natuurlijk expres niet goed oplet omdat ik het gezegd heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.