donderdag 8 september 2016

Uitgaven non-food in juli en augustus

Eén keer per twee weken schrijf ik over de boodschappen die ik doe.
Ik heb het dan alleen over eten en drinken.
Sommige lezers waren heel benieuwd naar mijn uitgaven voor andere zaken.
Die uitgaven noteer ik niet per week, maar per maand. Dat is vooral omdat ik handig gebruik maak van reclames en soms bijvoorbeeld voor een half jaar kattenvoer, tandpasta of toiletpapier in huis haal. Als iets de helft goedkoper is en het product heeft de kwaliteit die ik gewend ben, waarom dan ook niet?
Dus het is bij mij nooit zo dat de shampoo, tandpasta, paracetamol, het afwasmiddel of het wc papier bijna op is en er per direct nieuw moet komen, nee er is altijd voorraad. De meeste van die dingen bederven niet of zijn in ieder geval heel lang houdbaar. De 20 paracetamol tabletten die ik in huis heb, zijn tenminste tot februari 2021 houdbaar.

Dit gaf ik uit in augustus:

schoonmaakdoekjes voor beeldschermen/telefoons etc 0,69
40 pedaalemmerzakjes, 20 liter groen 1,09
kapper 17,50
inlegkruisjes, dubbelpak large 1,34
pedicure* 10,00 18,50
bus Groningen voor reis Middelburg 3,66
jaarkaart OV fiets 10,00
OV fiets in Middelburg 3,35
busritjes bus Groningen ivm Maastricht 3,66
busrit in Maastricht 1,13
busritjes bus Groningen ivm Arnhem 3,66
koffie sportcentrum met M. 4,60
afhaalchinees met de kinderen 43,50
hoesje telefoon 1,59
boodschappentas Action 0,58
powerbank* - beste koop juli 16 5,95
TOTAAL AUGUSTUS 112,30

Achter de uitgave voor de pedicure staat 10 euro en daarachter 18,50. De 10 euro is een eigen bijdrage, de rest wordt door de zorgverzekering betaald.

Ik had plannen om een powerbank cadeau te geven, maar degene aan wie ik hem cadeau wilde geven, had inmiddels zelf één aangeschaft. Toen heb ik hem behouden, dat was voornamelijk omdat de powerbank, die ik van mijn werk kreeg, ongelooflijk warm werd. Bijna te heet om vast te houden en dat maakte hem in mijn ogen nogal verdacht op 2 punten:
- dat moet veel stroom vreten
- brandgevaar?
De nieuwe was volgens de Consumentenbond in juli '16 de beste koop. Die wordt nauwelijks warm en doet het goed.
---------------------------------------------------------------------------------------------

In juli deed ik onderstaande uitgaven:

wasmiddel,  hamsterbonus, 2 flessen 7,39
wc reiniger, normaal bij AH 2,49 0,99
kattenbrokjes, Jumbo, 4 dozen 8,84
"hamster" blikjes kattenvoer, 6 dozen x 8 blikjes  11,55
kattengrit, 3 dozen, aanbieding 9,66
wc papier, 2x 16 rollen 9,59
tena lady, 2 dozen 4,00
handcrème, 2 tubes 3,29
vit D + magnesium, voor 45 dagen 3,99
Vit B12 1,99
tandpasta, 2 tubes prodent 1,35
3 dagkaarten trein, 2x 1e klas en 1x 2e klas 70,00
tandarts* 4 juli 21,14 173,34
USB stick voor backup 32,99
tuinhandschoenen 0,99
fleeceplaid kat 2,95
3 paar sokken 2,69
cadeaus* 284,35
koffie met M in sportcentrum  4,30
TOTAAL JULI 482,05

Ook bij de post tandarts een extra bedrag. De zorgverzekeraar vergoedde €173,34, mijn eigen bijdrage was €21,14.
In juli heb ik nogal wat uitgegeven aan cadeaus*. Dit was voor 2 verjaardagen en daarnaast gaf ik oudste dochter en haar man als verrassing een uitstapje naar een Bed & Breakfast cadeau. Jongste en haar man hebben een dergelijk uitstapje nog te goed.

5 opmerkingen:

  1. Wat fijn, dat je dit ook wil delen! Ik zie, dat het bij jou al net zo gaat als bij mij: non food is een (veel) grotere post, dan food. In elk geval over deze twee maanden bezien. Uiteraard is juli een uitschieter vanwege kado's. Maar zulke uitschieters zitten er bij mij ook zeker tussen. Augustus was een dieptepunt vanwege de vakantie-uitgaven, maar ook vanwege schoolboeken en -spullen en -bijdragen voor 2 kinderen op het voortgezet onderwijs en 2 op het MBO. Nu dus maar weer het beroemde hangslot aan m'n portemonnee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In sommige maanden geef ik weinig uit, maar er zijn ook maanden waarin ik veel uitgeef. Dat is nogal wisselvallig.

      Verwijderen
  2. ikzelf vind dat je de gewone boodschappen altijd aardig kan berekenen, juist die non food en dan mn de speciale dingen (zoals kado's ed ) lopen aardig in de papieren. Hier in ieder geval wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel interessant om eens te zien. Leuk dat je het deelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn blog staat gewoon in jouw lijst. Ik zie geen probleem. Het aantal lezers van jouw blog klikt minder vaak dan eerder door via de leeslijsten mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.