zondag 4 december 2016

OV kaart blokkeert

Dit jaar verliep mijn oude OV-chip kaart en moest ik een vervangende kaart aanschaffen. Onzin eigenlijk, want de oude kaart was nog prima, maar regel is regel, ik moest voor 7,50 een nieuwe kaart aanschaffen. Afgelopen vrijdag was ik daarmee op de bus gestapt. Na de overstap en de laatste uitstap was het saldo heel erg laag.
Verdorie!
Blijkbaar laadt de kaart niet automatisch op!
En ja hoor, ik kon niet op de kaart terugreizen. Onvoldoende saldo! Op mijn oude kaart had ik automatisch opladen gezet. Ik had geen idee dat dit niet automatisch overging naar de nieuwe kaart.
Inlognaam en wachtwoord bleven hetzelfde en ook de mogelijkheid om met de NS te reizen bleef bestaan (moest ik destijds tot mijn verbazing eerst "bestellen"!), maar automatisch saldo opladen dus niet.
Behalve gedoe met het aanvragen van een nieuwe kaart had ik dus ook de betaalvoorzieningen op de kaart moeten zetten. Dat heb ik nu geregeld. Nu blijkt dat je dat automatische opladen van saldo ook nog ergens in een apparaat moet "ophalen" en uit een kastje moet plukken.
Ze maken het mij ook niet gemakkelijk!

7 opmerkingen:

  1. Dat had ik ook niet in de gaten en liep tegen hetzelfde probleem op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lastig! Vreemd eigenlijk ook dat je verplicht word een nieuwe pas te kopen. Alsof het allemaal al niks kost dat OV.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal het je nog gekker vertellen. Ik heb wel eens met een ov kaart voor een gesloten uit poortje gestaan omdat ik iets later was dan gepland en de kaart dus blijkbaar stipt om 12 uur verliep. Ik zat dus opgesloten op het perron en moest wachten tot er een nieuwe metro kwam en ik met iemand mee kon lopen. Een harde klap tegen mijn arm, van het poortje, op de koop toe. Ik was gewoon ingechecked bij instappen maar zat dus bij uitchecken gewoon vast. Belachelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is helemaal absurd, Ineke. Kan je dan ook niemand bellen ofzo, als je vast zit achter zo'n poortje? Desnoods 112... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar. Maar ik moest ook NS weer opnieuw activeren.. heel onhandig als je de trein wilt halen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is al onhandig dat je, als je online producten koopt, die niet direct op je kaart worden gezet, maar je deze handmatig bij een oplaadpunt erop moet zetten.
    Moet het oplaadpunt wel werken. Te vaak voor een oplaadpunt gestaan wat defect was.
    Logistiek niet handig in elkaar gezet de OV Chip kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zonde van je geld dat je een nieuwe moet kopen terwijl de oude nog goed is. De oude moet je dan denk ik weggooien? Weer niet goed voor het milieu en onze afvalberg. Nee, daar moeten ze toch eens wat anders op verzinnen bij de NS.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.