dinsdag 31 januari 2017

Drie weken boodschappen voor €37,17 in totaal!

Mijn normale budget is 35 euro per week en nu heb ik in 3 weken in totaal €37,17 uitgegeven.
Dan vraag je je misschien af: hoe doe je dat?
Ongetwijfeld is het voorlopig eenmalig: ik heb mijn koelkast en mijn vriezer leeggegeten! Afgelopen donderdag gekocht, maar al weken geleden van plan te kopen. Uiteindelijk zal mijn nieuwe koelkast met 3 vriezerladen morgen worden afgeleverd en de oude wordt dan retour genomen. Leeg, droog en schoon. Vooral wat dat lege betreft moest er nog wel wat gebeuren en het leek mij toch goed om eens wat oude voorraden op te maken.

Wat kocht ik?

Week 4 van 23-30 jan '17
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
1 appel, goudrenette AH 0,26
5 bananen AH 0,99
6 Elstar appels AH 0,99
ONTBIJT EN LUNCH
gekookte worst* AH 1,41
1/2 brood AH 0,65
2 liter melk houdbaar AH 1,38
halvarine AH 0,69
WARME MAALTIJD
2 potten augurken* AH 1,57
2 potten Amsterdamse uien* AH 1,03
bio yoghurt, liter* AH 0,79
LEKKERS/diversen/tussendoor
TOTAAL week 4, jan '17 9,76

In week 4 kocht ik geen lekkers zoals snoep, chips of iets dergelijks. Ik vind fruit op zich ook heel lekker en zoetzure groenten als Amsterdamse uien en augurken zijn op zijn tijd ook erg lekker. Een betere keuze dan snoep en chips.

Week 3 van 16-23 jan '17
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
kaki AH 0,59
ONTBIJT EN LUNCH
1/2 brood AH 0,65
oude kaas AH 2,57
WARME MAALTIJD
pasta, (riso)* AH 0,99
goulashsoep, blik* AH 0,99
blikje tonijn* AH 0,99
gerookte makreelfilet met peper* AH 2,14
foccacia ui/kaas* AH 0,99
1 kg aardappels* AH 0,99
groenten bouillonblokjes AH 0,64
appelmoes AH 0,49
seizoensvla* AH 0,99
2x kwark AH 1,68
LEKKERS/diversen/tussendoor
TOTAAL week 3, jan '17 14,70

De oude kaas was in plakken, dat vind ik makkelijk voor op brood. Meestal zijn plakken duurder per kg dan de kaas van het stuk, maar de kiloprijs was in dit geval het zelfde en dan ga ik voor het gemak.


Week 2 van 9-16 jan '17
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
4 kg sinaasappels (18 stuks)* AH 3,50
5 Elstar appels* AH 0,84
ONTBIJT EN LUNCH
kaas* AH 2,12
melk, 2 liter AH 1,29
WARME MAALTIJD
rucola AH 1,09
2 preien* AH 0,76
4 potjes groente à 360 gram* AH 2,17
LEKKERS/diversen/tussendoor
cassavechips AH 0,94
TOTAAL week 2, jan '17 12,71

In de komende weken koop ik zeker méér, dan kan ik mijn nieuwe vriezer en koelkast weer wat vullen met eten.

6 opmerkingen:

  1. Wauw, dat is echt heel weinig! Goed gedaan zeg. En je voorraden opeten is soms toch goed om te doen. Ik probeer dit ook 1 keer in de 3 weken te doen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad weinig! Ik probeer ook regelmatig de voorraad op te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo ben je wel heel voordelig uit! Ik eet nooit op deze manier de voorraad op want alle voorraden hier worden continu gebruikt en aangevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat van die kaasplakken herken ik wel, ik koop ze ook altijd als ze in de aanbieding zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou... ook al zijn je uitgaven laag omdat je je vriezer leeg eet - ik vind het toch echt heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw daar kan ik nog wat van leren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.