zaterdag 30 september 2017

35 euro per week - hoe ging het deze week?

In de afgelopen week ben ik nog nèt binnen het budget gebleven. Dat was vooral omdat ik veel voor de voorraad kocht. Deze keer heb ik de voorraad zo gemerkt, dan is het meteen duidelijk wat voor de voorraad is!
Ik kocht vooral veel vegaproducten, die waren anders rond €2,50 per verpakking, en nu 1 euro.


23 - 30 sept. 2017
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
GTA = geld terug actie    
Voeding    
witte druiven, 1 kg* Aldi 1,39
peren* AH 0,71
bananen Lidl 0,82
brie Coop 0,89
blauwschimmelkaas* AH 1,08
cottage cheese, 3,5% vet AH 0,55
smeerkaas, 20% vet AH 0,38
radijs, bosje AH 0,59
tomaten, 500 gram* Coop 1,00
vega falafel, 2x 200 gr* Coop 2,00
vega burgers,  200 gr* Coop 1,00
vega groentenballetjes, 2x  200 gr* Coop 2,00
vega pompoenburger,  200 gr* Coop 1,00
vega kaasschnitzels,  200 gr* Coop 1,00
gerookte haringfilet, 3 stuks* AH 1,65
makreel, hele* AH 3,04
flespompoen, ruim 1 kg Lidl 1,49
koolraap, ruim 1,5 kg Lidl 0,99
gedroogde tomaten in olie, potje Lidl 1,29
groene pesto Lidl 0,89
2x 200 gram amandelen Lidl 3,50
roeryoghurt, 500 ml AH 0,45
toetje AH 0,50
Snacks    
chocolade* AH 1,19
Dranken    
melk, 2 liter AH 1,39
Kat   0,00
Verzorging   0,00
inlegkruisjes, 2x 52 stuks AH 2,45
TOTAAL   33,24

De burgers, vega balletjes, falafel en andere vegavoedsel zijn goed opgeborgen in de vriezer. Ik kan voorlopig weer vooruit! De andere producten liggen in de voorraad en blijven nog wel even goed.

In het verleden vroeg mij wel eens iemand waarom ik geen wasbare inlegkruisjes gebruikte. De inlegkruisjes koop ik niet voor bloedverlies, maar voor licht urineverlies. Een soort Tena-lady super-super light. Bloed is dikker dan plas en heeft de neiging tot indrogen. Volgens mij zijn wasbare inlegkruisjes niet geschikt voor urinedruppeltjes. Maar wie ervaring op dit vlak heeft, mag het zeggen!

Ik heb ooit wel eens een blogbericht gewijd aan het feit dat ik niet zo'n liefhebber ben van chocolade. Chocolade met hazelnoten vind ik best lekker, daarom heb ik in de reclame een reep van 200 gram gekocht. 

7 opmerkingen:

  1. Bij een fan van basic producten en ‘zelf maken’ verbaas ik me over de potje pesto. als er toch íets simpel en zoveel lekkerder zelf te maken is, dan is t wel pesto.

    Suus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben met werk, sporten, oppassen op mijn kleinkinderen en dit blog schrijven en bijhouden wel 55 uur per week in touw. Dat "zelf maken" is mij in dit geval veel te veel werk.
      Misschien als ik met pensioen ben?

      Verwijderen
    2. Het is 2 minuten werk. Geen grapje. 40gr parmezaanse kaas, 30gr pijnboompitten, 3 scheutjes olijfolie en zo’n 20 gram basilicumblaadjes. Fijnhakken. Klaar.

      Welk persoon is er met werk, ouderschap, sport en hobby niet minstens zoveel tijd kwijt? Dat klinkt wel een beetje dramatisch. Sorry.

      Je moet niks natuurlijk. Maar als je uren bonen kunt laten wellen of je druk kunt maken over een paar cent besparen, dan is dit echt peanuts. Je moet alleen ff weten hoe.

      Verwijderen
    3. Zelfgemaakt is ongetwijfeld lekkerder. Ik heb alleen de olijfolie in huis, dus ik zou wel eerst boodschappen moeten doen. De Parmezaanse kaas en en de pijnboompitten zijn niet echt goedkoop. Dus goedkoper dan het potje dat ik kocht wordt het zeker niet!

      Verwijderen
  2. Voor 33 euro heb je een hoop voorraad gekocht. Fijn is het als de voorraad weer aangevuld is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik wel wasbare inlegkruisjes voor licht urineverlies. Met PUL-laagje. O.a. te koop bij Katoen en Co.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wasbare inlegkruisjes zijn ook te gebruiken voor licht urine verlies. Wel raad ik aan om ze zonder vlinders te kopen want met die vlinder wasbare inlegkruisjes fietsen is echt niet fijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.