vrijdag 22 september 2017

Heerlijk rustig!

Sinds ik dit zinnetje op mijn weblog geplaatst heb: "Weblog Zuinigaan biedt geen mogelijkheden voor het plaatsen van advertorials", is het hier heerlijk rustig!
Geen mails meer van bedrijven die willen "samenwerken" door middel van advertorials, waarbij ik ga bedenken hoeveel dat "samenwerken"  mij moet opleveren en in hoeverre ik mijn onafhankelijkheid wil opgeven. Bedrijven die, als ik een prijs noem die volgens mij helemaal niet zo raar is, niets meer van zich laten horen. Met mijn 5000 à 6000 pageviews per dag heb ik een flink groot publiek en kan er volgens mij wel wat aan mijn blog verdiend worden. Wat een gedoe, die bedrijven, energiebedrijven, banken en nog veel meer. Ik heb altijd het idee gehad dat die bedrijven ten koste van mij met deze "samenwerking" lekker veel wilden verdienen.

Ik vind het een verademing dat ik er niet meer over na hoef te denken en dat ik helemaal niet meer benaderd word.
Heerlijk!
Dat had ik veel eerder moeten doen!

En als je geen adblokker hebt, dan vraag je misschien: hoe zit het dan met de reclame op jouw weblog? Met die reclame verdien ik inderdaad wat, maar die reclame heeft niets met advertorials te maken, die reclame is afgestemd op jouw eigen zoekgedrag op het internet. Als ik bijvoorbeeld op zoek ga naar energieleveranciers of naar grote maten badpakken, dan komen er gegarandeerd reclames voorbij die daar op gericht zijn.

3 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het zo goed voelt! ik kan me er best wat bij voorstellen. En wat heb je lekker veel bezoekers!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken exact je gevoel... Dat noem ik gewoon 'eenzijdige werking', heeft niks meer met 'samen'-werking te maken. Ik krijg ook geregeld aanvragen, ga tot nu toe nergens op in :)... Ook heb ik geen Adsense, ik heb er helemaal niks mee eerlijk gezegd... Ik zie nu hier 'heeft u een vermogen van 350.000 euro?' Hahahahaha, geen idee op basis van welke cookies die advertentie tot mij komt, maar dat zal nog wel even duren voordat ik dat heb :P... En verder 1 over kleding shoppen voor mezelf; ehm ook geen idee. Ik heb 1x 5 euro voor een jurk uitgegeven bij de kringloop voor mezelf. Niet gezocht op kleding, niet gezocht op vermogen, ik kan echt niet bedenken hoe het voor mij zou zijn 'afgestemd' (is geen kritiek, want zelf kun je daar niets aan doen, maar ik heb geen idee hoe de advertentiemaker erbij komt...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kan ik me goed voorstellen dat dat scheelt ja. Ook bij mij komen er veel van dat soort verzoeken binnen. Ik vind dat niet zo erg. Ik wil graag mijn werk maken van mijn blog, en dan is dat natuurlijk anders. Sterker nog, dan is het wel fijn dat ze mailen. :-)
    Maar ook dan zijn er toch wel heel veel van die bedrijven die mailen voor een, wat Adrianne zo mooi noemt, eenzijdige werking. Ach ja. Het is het een of het ander.
    Als ik gebruik maak van sponsordeals, krijg ik weer meer tijd beschikbaar om mooie blogs te schrijven waarmee ik mensen kan helpen. Win-win.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.