donderdag 15 februari 2018

50% voordeel van €1,34 voor 3 euro

Ja, je leest het goed.
Het lijkt wel 1 halen 2 betalen. 
Ik kocht afgelopen dinsdag bij AH een tube mosterd, normale prijs €0,75 en een tube fritessaus, normale prijs €0,59. Samen dus €1,34. Er zaten rode stickers op: 50% korting. Dus ik zou €0,67 moeten betalen voor de beide tubes samen.
Op de kassabon verscheen 2x fritessaus: 2x €1,50 = €3,00.

Dan blijkt weer eens dat het goed is om je kassabon te controleren!
Waar anderen misschien klakkeloos betalen en met hun boodschappen naar huis gaan, kan ik het niet laten om te kijken of het allemaal wel klopt. Ik had €2,35 te veel betaald.
Het vreemde was dat de medewerker bij de servicebalie de tubes scande en wel de kortingprijs op zijn scherm kreeg. 

De winkel waarin ik de tubes kocht, gaat vanaf volgende week verbouwen, en daarom doen ze sommige artikelen voor de halve prijs weg. Vorige week had ik nog niets van de naderende verbouwing gemerkt, maar dinsdag waren er nogal wat lege plekken in de schappen, vooral op de versafdeling. Heel vervelend!
Ik wilde Roquefort kopen, als verwennerij voor mijzelf, het lekkere schapenkaasje was in de aanbieding, maar er was helemaal geen Roquefort te bekennen. Zo waren er wel meer dingen helemaal op, zoals de margarine die ik altijd koop. Ik had er beetje de balen van en dan ook nog te veel betalen voor een paar afgeprijsde tubes.
Voorlopig ga ik niet meer naar deze winkel, ik kom na de verbouwing wel weer. Ik ga naar een andere winkel, dan maar een beetje omfietsen.

Eén voordeel heeft de verbouwing wel, de winkel dicht bij mij in buurt is 's avonds langer open. Dit is om te zorgen dat de klanten van de winkel in verbouwing meer gelegenheid hebben om hun boodschappen te doen. Open tot 22:00 uur, behalve op zondag, dan sluit de winkel om 20:00 uur

Controleer jij je kassabon?

12 opmerkingen:

  1. Altijd. Bij de AH klopt het bij mij eigenlijk altijd maar bij een bepaalde andere supermarkt keten moet ik altijd goed controleren, ongeacht naar welke van de twee filialen ik ga. Heb bij beide al vaker gehad dat ik voor aanbiedingen de normale prijs moest betalen. Niet controleren had voor mij dus heel nadelig uitgepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoonlijk wel. Er wordt niet vaak een foutje gemaakt, maar bij sommige dingen gaat het vaak mis. Bonusaanbiedingen met een 35% kortingssticker worden regelmatig verkeerd gescant.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zet ze altijd vooraan en kijk wat er wordt gescand. Maar controleer ook altijd als er aanbiedingen bij zitten.
    Doe het vaakst bij Lidl de boodschappen en is vrijwel altijd correct.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk altijd gelijk mee bij het aanslaan, zag vanmorgen bij de Coop dat het mis ging. Vanaf vandaag 2 dozen natvoer voor de poes 5 euro, ik had 3 soorten, maar bij 1 ging de korting er niet vanaf. Manager erbij, die mopperend zei dat alles moest kloppen, maar toen ook zag dat dat niet zo was. Dus alsnog een prijscorrectie. Scheelde me in dit geval 5 euro! Ook bij onze AH een verbouwing, maar nog niet meegemaakt dat het daar mis gaat. Tot 22 uur open, en op zondag "maar" tot 20 uur? Nog even en we draaien letterlijk 24-uurs economie. Dan begrijp ik wel weer dat ze liever heel jong personeel inzetten, want anders kan het zo lang open zijn nooit uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik scan altijd,dus ik kan gelijk controleren. Contant betalen kan bij onze Albert Heijn ook gewoon, het overzicht vind ik erg prettig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik check ook altijd. Zeker als ik op maandagmorgen een reclame artikel mee neem. Hoe vaak ik daar al niet voor bij een servicebalie heb gestaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik controleer iedere kassabon. Vroeger werden er veel vaker fouten gemaakt dan tegenwoordig maar desalniettemin controleer ik altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik controleer ook altijd. Soms direct bij het scannen. Dan kijk ik op het schermpje mee. Maar als ik wat meer boodschappen heb, neem ik een bon en kijk het op mijn gemakje even na. Ik heb het best vaak, dat er een fout op staat. En gek genoeg altijd in mijn nadeel.
    Wat wèl in mijn voordeel was: ik ben tot 2 keer toe vergeten mijn kratje bier te laten scannen! Eén keer kwam ik er pas bij de auto achter en één keer nog in de winkel. Uiteraard ben ik beide keren langs de servicebalie gegaan, om alsnog te betalen. Dom van mij, maar ook slordig van de cassières, die zo'n krat toch horen op te merken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik controleer altijd de bon! En ga wel eens terug, vaak bij albert heijn klopt het niet en soms bij de jumbo, kruidvat heeft er oomene handje van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als eenverdiener met 2 kinderen ben ik altijd op zoek naar dit soort voordeeltjes

    https://www.daskapital.nl/5147891/stukje_over_de_kinderombudsman/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik controleer het kassatiket altijd vlak na betaling omdat, als er iets fout is, je dan nog altijd een winkelbediende kan aanspreken. Ik heb toch al meermaals fouten uit het kassatiket gehaald. Soms gaat het om een andere prijs op het tiket of de prijs die geafficheerd is in de rayon, soms klopt het aantal afgerekende artikelen niet met wat werd aangekocht. Ik heb ook al eens voorgehad dat een bon voor een gratis artikel niet werd afgetrokken en het artikel werd aangerekend tegen volledige prijs.
    Prijsverschillen zowel in mijn voordeel als nadeel meld ik altijd. Ik kreeg één keer een nogal giftige reactie van een kassabediende toen ik een fout meldde. Desbetreffende dame moest haar verantwoordelijke erbij roepen om de fout recht te zetten en ze had daar duidelijk totaal geen zin in. Er was toen ongeveer een halve euro teveel aangerekend voor de tomaten die ik had aangekocht. Toen ik het meldde aan de kassabediende kreeg ik een nogal brutaal antwoord dat het toch maar om een halve euro ging en dat ze al druk genoeg was aan de kassa.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vraag altijd om de kassabon wat ze niet leuk vinden maar bij mijn Albert Hein kreeg ik het artikel gratis en noch een doos zeebanket voor het ongemak van teveel betalen enz.
    Dit noem ik service,TOCH?

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.