dinsdag 19 juni 2018

Deze maand 400 euro extra!

Een eenmalige uitkering, bruto op fulltime-basis.
Deze eenmalige uitkering is in maart afgesproken tijdens de CAO onderhandelingen.
Toch leuk, zo'n bedrag, bovenop mijn normale salaris.
Ik heb wel vaker een eenmalig bedrag gehad, en dit is de allerlaatste keer omdat ik in december met pensioen ga.
Vierhonderd euro klinkt heel veel en heel leuk, maar er blijft niet zo veel van over.
Dat komt omdat ik parttime werk en omdat het bedrag bruto is.
Ik verwacht er ongeveer 165 euro aan over te houden.
Nog steeds heel leuk!
Ik vind dat ik een bevoorrecht mens ben met zo'n extra uitkering!

21 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad nog steeds een leuke meevaller!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kosten voor de baas zijn bij 165 euro wel ongeveer 400euro... dus toch iemand 400 euro....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je dan toch zuur wilt reageren doe het dan goed.......de baas betaalt zelfs meer, want het brutoloon voor Zuinigaans loonstrookje is iets anders dan het brutoloon dat haar baas moet rekenen ivm afdrachten.

      Anyway.....Zuinigaan, lekker van genieten. Alle beetjes zijn lekker meegenomen!

      C@th

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ja, een mooi fooitje !

      Verwijderen
    2. Er gaat heeeel veeeeel belasting vanaf. Solidair zijn !

      Verwijderen
  4. Ga je er ook echt iets mee doen, of gewoon bij spaargeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een van mijn beste vriendinnen is gemeente-ambtenaar, een andere vriendin werkt als administrateur bij een middelgroot bouwbedrijf. De verschillen qua extraatjes, mogelijkheden voor (bij-)scholing, personeelsuitjes die betaald worden door de werkgever en extra vrije dagen zijn heel erg groot! ‘n Andere vriendin probeert als coupeuse/kledingreparateur (ZZP-er) haar hoofd boven water te houden. Jij bent inderdaad een bevoorrecht mens (ik trouwens ook 😀)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 400,- vind ik een heel mooi bedrag, maar wat gaat er nog veel af zeg! Meer dan de helft!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet van de 165 euro, heb je toch weer wat zwemavonden voor, of een avondje uit eten, of ........ noem maar op ;)... Aan jou wel besteed, Zuinigaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Terecht voel je je een bevoorrecht mens fijn hoor, 165 euro extra! Heb je al een bestemming bedacht of gaat het naar je spaarpotje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een nieuwe schutting en een nieuw dak voor de schuur.
      Tesamen ongeveer 1500 euro. Dat is dus mijn vakantiegeld + dit eenmalig bedrag + deels uit de buffer.

      Verwijderen
  9. Dat is wel een fijne meevaller! Heeft het al een mooie bestemming?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn zeg! Ook al houd je netto niet het volledige bedrag over; het is toch mooi meegenomen. En als je er die schutting en het dak voor laat zetten, dan zie je er in ieder geval altijd wat van terug :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je valt wel steeds in de herhaling, met je toelages, verlof, vegetarische vrijdag, energiekosten en je boodschappen. Ik kijk af en toe naar iets nieuws maar ben in 2 minuten klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wat wil je dan? Mijn onderwerpen zijn niet onuitputtelijk. Ik schrijf nu bijna 11 jaar vrijwel dagelijks een blogje en soms wel 2x per dag = naar schatting ruim 4000 berichten (inclusief mijn eerste blogs op Web-log tussen 2007 en 2011).
      Ik nodig je hierbij uit voor een gastbijdrage!
      Kom met een leuk nieuw onderwerp!

      Verwijderen
    2. Het gaat toch over uw blog, wat steeds in herhaling valt...
      Het is gewoon zo standaard van liever lede,.....

      Verwijderen
    3. Nou zuinig aan doet ook haar best hoor

      Verwijderen
    4. De kranten schrijven ook meestal over hetzelfde: president Trump, Erdogan, vluchtelingen en asielzoekers, de politiek, het weer en dan heb je de meeste onderwerpen wel gehad.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.