zaterdag 18 augustus 2018

Boodschappen in de afgelopen week

Op 11 augustus kwam ik weer thuis en moest ik nodig mijn vers voorraden  aanvullen! Ik kocht voor €5,43 in totaal 19 stuks fruit: 2 minneola's, 2 nectarines, 7 platte perziken, 3 appels en 5 bananen.  Een gezonde variatie vind ik zelf.
Daarnaast kocht ik een paar kg groenten: sperziebonen, broccoli, courgette, aubergine, paprika's, tomaatjes en trostomaten, nog wat bosui en verse knoflook en verder wat tomatenconserven.

Nieuw:
brood bij de bakker en kant-en-klare hummus en kant-en-klare krielaardappeltjes. Dat koop ik anders nooit.  Deze aankopen komen voort uit mijn voornemen, ontstaan in mijn vakantie, om niet zo op de kosten te letten bij aankopen die lekker of gemakkelijk zijn.
De hummus was niet zo'n succes, veel minder lekker dan op Ameland. Ik haal het voortaan bij de Jumbo of ik maak het zelf. Op Ameland aten we heerlijk grof volkoren brood. Het brood van de bakker hier is maar een fractie lekkerder dan het volkoren brood van AH, maar het is dan ook ruim dubbel zo duur. Ik weet niet of ik doorga met het kopen van brood bij de bakker.
Dan krielaardappeltjes: ze waren in de aanbieding en ik dacht: waarom niet? Ik heb ze nog niet geproefd, dus ik weet niet of deze aankoop een succes is. Ze zijn houdbaar tot 24 augustus.


11-18 aug  2018

*=aanbieding, @=afgeprijsd, GTA=geld terug actie WAAR PRIJS
Voeding    
475 gr nectarines* AH 1,19
490 gr minneola* AH 0,68
5 bananen AH 0,99
1100 gram platte perziken* Coop 1,50
appels, 3 stuks* AH 1,07
kaas AH 2,84
hummus*, 2x 200 gr AH 2,64
pindakaas, 2x grote pot à 600 gr.* Coop 3,82
grof volkoren brood  bakker 2,60
2 ciabatta broodjes* AH 0,57
gember, vers AH 0,26
cherrytomaatjes, bosui en aubergine* AH 2,00
trostomaten en 2 puntpaprika's* AH 2,00
verse knoflook, bol* AH 0,34
sperziebonen, vers, ruim 1 kg* AH 1,03
courgette AH 0,59
gezeefde tomaten AH 0,46
blik tomatenblokjes AH 0,44
minikriel aardappels* AH 1,88
broccoli, 448 gr* Coop 0,55
veganistische mayonaise Coop 1,29
Snacks    
rijstwafels AH 0,35
Dranken    0
Kat    0
Verzorging   0,00
Kleinkinderen   0,00
soepstengels Coop 0,43
TOTAAL   29,52


16 opmerkingen:

  1. Zijn de krieltjes al geschild? Anders kan ik me niet voorstellen dat ze maar een paar weken houdbaar zouden zijn. Koel en droog bewaren zouden dan voldoende moeten zijn.

    Als ze nog niet geschild zijn, dan weet je het vast: wel wassen onder de kraan (de aarde er af wassen), niet schillen en dan koken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht hetzelfde. De enkele keer dat ik ze koop vind ik dat er na 2-3 dagen al bolling van het plastic optreedt.
      Meestal gebruik ik maar half zakje en vries de rest in. De structuur verandert dan wel wat maar gebakken zijn ze nog prima te eten

      Verwijderen
    2. De krieltjes zijn kant-en-klaar: geschild, voorgekookt en gekruid.
      Gisteren gekocht en waarschijnlijk bak ik ze vandaag.

      Verwijderen
    3. Ik denk dat je ze heel erg vies zult vinden! Er gaat niets boven een kort gekookt piepertje dat je daarna lekker bakt in de roomboter! Bovendien veel goedkoper, langer houdbaar en beter voor milieu qua verpakking. Marijke.

      Verwijderen
    4. We zullen zien! Op Ameland vond ik de aardappeltjes heel lekker. Mocht dit minder lekker zijn, dan is het één keer maar nooit weer!

      Verwijderen
  2. Dag Zuinigaan, in plaats van gezeefde tomaten kun je net zo goed puree met water gebruiken. Scheelt behoorlijk wat geld. (https://www.npo3.nl/een-kijkje-in-een-authentieke-tomatenpureefabriek/25-10-2005/WO_NTR_10131124)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip! Die ga ik uitproberen! Hoeveel blikjes heb je nodig voor een halve liter "gezeefde tomaten"?

      Verwijderen
  3. Bakker Beukeveld zit op verschillende plekken in de stad en heeft het heerlijkste brood.
    Voor de hummus kunt je het beste naar de Lidl gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo te zien is pindakaas een van je favoriete broodbelegging ik kom het vaak tegen op je lijstje , Gr. Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik pindakaas ook voor sauzen, bijvoorbeeld satésaus. Hierbij is pindakaas de vleesvervanger.

      Verwijderen
  5. Wat zijn de Hollandse boodschappen toch goedkoop. In Frankrijk zou je zomaar 2x zoveel kwijt zijn. Zeker met de groentes en fruit. Buiten Nederland is dat haast onbetaalbaar. We boffen maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat dacht je dan van pindakaas hier kost een pot van 275 gr 3 euro, Cisca Servie

      Verwijderen
    2. Dan maar kinderpindakaas nemen, die is vaak iets goedkoper

      Verwijderen
    3. Ik heb nog nooit kinderpindakaas gehad, ik zou niet weten wat dat is. Is die zoeter?

      Verwijderen
  6. De hummus van ah vinden wij inderdaad ook niet zo lekker. Die van de lidl is lekkerder, die van de aldi vinden wij nog lekkerder. Het lekkerst vinden we de hummus met bieten van het merk Maza. Die laatste is echt een aanrader !

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.