vrijdag 23 augustus 2019

Houden of terugsturen?

Ik had bedacht dat ik voor zomerse dagen toch wel weinig leuke t-shirts had en dat ik er in de opruiming nog wel wat bij kon kopen. Zomers zijn tegenwoordig lang en warm en een leuk shirt is welkom!

Zo zocht ik in de Sale online in totaal 4 shirts uit, allemaal ongeveer de helft goedkoper dan normaal plus nog 10% extra korting. Nu kostten de shirts per stuk rond de 20 euro.

De 4 shirts werden afgelopen woensdag bezorgd. Ik paste en kleindochter van twee jaar, die hier speelde, keurde ze. Ze vond ze allemaal wel mooi, want op elk shirt stond een kleurige opdruk en kleindochter houdt wel van mooie plaatjes. Ikzelf was over twee shirts wat minder tevreden. Het waren twee dezelfde shirts, maar dan in twee kleuren, wit gevlamd en grijs mêlee. Bij beide shirts was de tricotstof niet recht gesneden, maar liep die wat schuin, waardoor de halsboorden en de zoom onderaan scheef trok. Als ik zo'n shirt aan had, was het net alsof mijn ene schouder hoger was dan het andere en de V-hals van het T-shirt was niet recht.
De print was wel heel mooi en de prijs niet al te hoog.
Toch houden om de leuke print?
Of terugsturen?

Op de afbeeldingen op de site zag ik dat de stof van shirts op de foto's ook niet recht was, maar schuin liep. Waarschijnlijk is de hele partij van deze shirts in de fabriek verkeerd bedrukt en verkeerd gesneden. 


Omdat ik bang was om mij er steeds weer aan te storen dat de stof niet recht was, heb ik besloten de twee shirts terug te sturen. Mijn besluit staat vast, ik neem ze niet, ik breng ze vandaag naar de post!

Heel jammer, want ik had graag 4 niet al te dure nieuwe T-shirts gehad! 

10 opmerkingen:

  1. Dat vind ik een groot nadeel van online bestellen, zoiets zou je in de winkel gelijk zijn opgevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groot gelijk! Als je voor iets bij wijze van spreken ook het volle pond zou willen betalen, is de uitverkoop inderdaad een koopje. Maar als je je er iedere keer aan ergert is het een verkwisting van geld en kastruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groot gelijk dat je ze terugstuurt: ze klinken gewoon niet zo goed met dat scheve en zo. Wat waren dat dure shirts dat ze met al die korting nog 20 euro kostten. Ik koop mijn t-shirts meestal bij de H&M voor zo'n 4,50 per stuk of tweedehands via eBay. Voor ruim 20,- moet het niet scheef zijn : )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, er staat nog meer online. Misschien nog een paar shirts bestellen. Bij de meeste webwinkels is het ook nog gratis verzenden. Of een middagje de stad in gaan. Ook geen straf met dit mooie weer. Misschien vindt kleindochter dat ook leuk, als het niet te lang duurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zal het design wel zijn, maar goed dat je ziet dat dit jou minder leuk staat. En inderdaad; terugsturen dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen 9 of 10, dan verdient het geen plek in je kast eigenlijk. Dit klinkt meer als een 5-je. Maakt goedkoop ook duurkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had dezelfde keuze gemaakt. Als je niet 100% tevreden bent, moet je het niet doen. Ongeacht de prijs. Goede aanbiedingen komen vaker langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb regelmatig dingen gekocht of gehouden omdat ze niet te duur waren ,zo'n fout ! Nu heb ik een regel ,bij twijfel niet kopen .Ik koop kleding nooit meer online omdat ik eerst wil passen .Het enige wat ik online koop zijn bh 's omdat ik altijd het zelfde merk en maat heb.Ik zou zeggen terug sturen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tegenwoordig zijn de zomers lang en warm....want vroeger waren ze zo lekker koud en kort? Het kopen van een shirt in de zomer is vrij normaal toch.

    En iets wat je niet zo leuk vindt of niet zo lekker zit moet je zeker niet houden, ongeacht of het duur is of goedkoop. Je trekt het uiteindelijk toch niet aan en dan is het alsnog geldverspilling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt het zomerweer is lang en warm. Het lijkt me ook dat de eerste zomer langer lijkt te duren nu je niet werkt en daardoor andere kleding draagt, zoals t shirts:)

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.