donderdag 22 augustus 2019

Oudste dochter al weer 33 jaar!

Vandaag 33 jaar geleden werd mijn oudste dochter geboren. Het leuke is: zij is nu net zo oud als ik was toen ze werd geboren!
Wat al weer lang geleden!
Ze werd geboren met een keizersnee na een zwangerschapsduur van 36 weken. Doordat ze te vroeg geboren werd, was ze klein en licht, namelijk 5 pond en 47 cm. Het  was een minimensje, de kleinste maat babykleren die we in huis hadden, waren haar veel te groot!
dochter in een broekje maat 56, de hand op het hoofd is van mij, de andere handen zijn van haar vader
Zó klein en kwetsbaar! Ze kreeg bij de geboorte een klaplong en moest daardoor twee weken in het ziekenhuis blijven. We hebben ons in het begin nogal zorgen gemaakt, vooral vanwege haar klaplong, en nog wat andere problemen, maar uiteindelijk kwam het goed. Op bovenstaande foto is ze 3 weken en nog steeds heel mini.

In de loop van die 33 jaar dat ze nu leeft heeft ze zich ontwikkeld tot een fijn mens waar ik trots op ben!

PS voor alle helderheid, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan:
ik ben natuurlijk net zo blij met en trots op mijn jongste dochter, die onlangs 30 jaar werd. 

16 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je dochter!! Fijne dag samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd (nog) met beide dochters! Gaan jullie de verjaardag(en) nog vieren?
    Mijn dochter werd 2 weken te laat geboren, en ondanks dat, woog ze precies 5 pond. In die 2 laatste weken was ze gelukkig flink gegroeid, de hele zwangerschap werd ze wekelijks via echo opgemeten omdat ze een flinke groeiachterstand had. Wat was ik blij dat ze die 5 pond woog, en niet, zoals gebruikelijk na een geboorte, gewicht verloor, want daardoor mocht ze lekker thuis bij mij zijn in plaats van in een couveuse.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met de verjaardag. Waar blijft de tijd he.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd, en wat een schattige foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! Fijn dat ze - na de niet zo'n goede start - verder gezond is opgegroeid. Met het opgroeien van kinderen besef je nog beter hoe snel de tijd gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gefeliciteerd! wat een mooie foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd. Wat heb jij veel mee gemaakt. Een overleden kindje .Deze te vroeg en een klaplongetje. Die andere had de kinkhoest en infecties ? De man kortsluitingen in de boven kamer en daar voor mantelzorgen. Wat sta jij "nog" positief in het leven en moedig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke foto, en van harte gefeliciteerd met je dohcter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto! En wat een leuke getallen hebben jullie samen dit jaar: 33 en 66! Dat is samen 99!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met dochter. Wat was zij een schattig babietje. Maar,.....zo hou je een baby toch niet vast? Vreemde foto.

    Miranda.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.