zaterdag 3 augustus 2019

Mijn boodschappen in de afgelopen week

Ook deze week bleef ik weer onder mijn streefbudget van 35 euro per week.

Ik schreef van de week over 3 pakjes afgeprijsde vleesvervangers, waardoor ik mijn actie-voordeel op een beetje na helemaal misliep. Ik heb de chef van de winkel gebeld en ik ben met de bon naar de servicebalie geweest. Officieel hoorden af 50% afgeprijsde pakjes niet bij de actie, maar omdat het voor mij onduidelijk was, kreeg ik toch €2,50 terug. Dus een volgende keer, als er weer een actie is van 3 voor 5 euro, of een andere actie, dan koop ik geen afgeprijsde artikelen meer, wat dat is alleen maar in mijn nadeel omdat ik dergelijke aankopen niet in de koelkast kan bewaren.

Mijn aankopen verder: bijna 1,5 kg fruit en flink veel groenten.
Over de spitskool: je kunt ook gesneden kool kopen, dat zijn zakjes met 400 gram en die kosten €1,79. Zo zie je maar weer hoeveel je voor gemak betaalt!

27 juli-3 aug '19


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
druiven 500 gr* AH 1,49
3 nectarines, 445 gr* AH 0,88
3 nectarines, 426 gr* Coop 0,85
citroensap, flesje AH 0,44
heel grof volkoren brood AH 1,43
kaas, belegen AH 2,29
2 luxe broodjes* AH 0,58
2 luxe broodjes* AH 0,58
olijf zonder pit, potje Coop 0,46
augurken Coop 0,60
rucola Coop 1,00
2 rode paprika's* AH 0,99
courgette + aubergine* AH 0,99
1 spitskool*, 1274 gr AH 0,79
sperziebonen, 450 gr diepvries AH 0,75
trostomaten, 980 gr Lidl 1,85
komkommer Lidl 0,69
gezeefde tomaten, 2 pakken* Coop 0,99
2x 3 pakken vleesvervangers* Coop 7,50
bulgur, pak 500 gr Lidl 1,49
yoghurt, 1 liter AH 0,87
2x halve liter sojatoetje AH 2,40
Snacks/ hapjes
digestive biscuits Coop 0,69
Dranken
sojamelk, 2 liter Coop 1,76
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 32,36
Diversen
zegels AH 1,00
TOTAAL DIVERSEN 1,00
TOTAAL 33,36


18 opmerkingen:

  1. Dat is wel goede klantenservice, netjes van de winkel! En inderdaad, voorgesneden en/of voorverpakte producten zijn - als je het omrekent naar kiloprijzen - schrikbarend duur ten opzichte van vers/diepvries.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de aldie koop ik altijd soepgroente en kwam tijdje geleden achter iets raars.
    De zakjes van 250 gram heten basissoepgroente en kosten 62 ct. De grote zakken van 400 gra, heten fijne soepgroente en kosten 1.39, in kiloprijs duurder dus. Beiden geprobeerd omdat de grote zak was afgeprijst en ik zie geen enkel verschil in gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gebruik/eet jij veel vleesvervangers. De vleesvervangers bij Coop en ook bij AH zijn niet biologisch en meestal zitten er onnodige ingrediënten in verwerkt. Nu je wat meer vrije tijd hebt raad ik je aan zelf vleesvervangers te maken. Veel gezonder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel vleesvervangers?
      Waarom denk je dat dat veel is wat ik gebruik? Ik heb het nagekeken, in de eerste 31 weken van dit jaar kocht ik 29 verpakkingen met vleesvervangers. Dat is gemiddeld nog geen pakje per week en meestal eten mijn (schoon)kinderen en kleinkinderen daar ook van mee. Op de dag dat ik een vleesvervanger gebruik, pas ik meestal op een kleinkind. Het is mij veel te veel gedoe om dan zelf vleesvervangers te gaan maken en ga ik voor gemak.
      Tot nu toe vind ik het zelf maken van vleesvervangers overigens niet echt een succes.

      Wat jij misschien uit het oog verliest, is dat ik de vleesvervangers invries en verspreid over de weken erna verbruik. Ik bedoel: ik heb nu voor tenminste 6 weken ingekocht.

      Verwijderen
    2. Zou het echt ongezond zijn om 1x per week vleesvervangers te eten? Volgens mij valt dat wel wat mee!

      Verwijderen
    3. Oke, omdat ik bijna iedere week wel 2 of 3 verpakkingen vleesvervangers op je boodschappenlijst zie staan. Maar maak je ze wel eens zelf?
      ## Anoniem van 13.23 uur Natuurlijk is dat niet ongezond maar in alle kant-en-klaar producten zitten toevoegingen die totaal onnodig zijn. Zowel in worst, saucijzen als in vleesvervangers!

      Verwijderen
    4. @ Janne: bijna iedere week is in de praktijk vaak 1x per maand. Dan koop ik meestal 3 pakjes tegelijk omdat ze dan in de aanbieding zijn.
      Soms koop ik wel in twee achtereenvolgende weken.
      Dat komt omdat de aanbieding loopt van maandag tot maandag en mijn lijstjes lopen van zaterdag tot zaterdag. De reclameperiode beslaat dus eigenlijk twee weken. Ik vind de kleine gehaktballetjes, de schnitzels en de biefstukken zo lekker dat ik helemaal geen behoefte heb om zelf aan de slag te gaan. Bovendien zitten in de gekochte producten o.s. toegevoegd ijzer en vitamine B12, zodat het product qua voedingswaarde vergelijkbaar is met vlees.

      Verwijderen
    5. Het blijft fabrieksvoer, die vleesvervangers, Zo gek.. toen ik vele jaren geleden vegetarisch at was het echt not done om zulke dingen te kopen. Tofu, seitan, bonen, we maakten er zelf lekker eten van. Maar ja, vegetarisch zelfs vegan is nu meer algemeen dus er valt geld aan te verdienen. Met kipstuckjes, speckjes en zelfs biefstuck.

      Verwijderen
    6. Misschien is het een idee om iedereen lekker zelf te laten weten wat hij/zij wil eten? Als Aaf dit nou lekker vindt, wie ben jij dan om dat niet goed te vinden? Ik koop ook altijd vleesvervangers in de aanbieding en gooi ze in de vriezer. Ik vind ze ook erg lekker. Laat iedereen nou eens toch eens met rust in zijn/haar eigen keuzes.

      Verwijderen
    7. @anoniem: ''Maar ja, vegetarisch zelfs vegan is nu meer algemeen dus er valt geld aan te verdienen. Met kipstuckjes, speckjes en zelfs biefstuck.'' En jij denkt dat je onbewerkte biologische oh zo verantwoorde producten vrijwillig worden verbouwd door de boer of wie dan ook? Iedereen wil/moet zijn brood verdienen. Of dat nou als postbode, als rechter of als vegetarische slager is. Doe toch niet zo moeilijk.

      Verwijderen
    8. Ik zeg helemaal niet dat ik het niet goed zou vinden dat Aaf vleesvervangers,of wat dan ook, koopt en eet. Komt niet bij me op. Het viel me ineens op, al die nieuwe producten in de winkel door veranderde eetgewoonten van de klanten. En ja dat was een gat in de markt en daarmee word geld verdiend.
      Ik weet eigenlijk niet wie hier moeilijk doet Kristal.Het was gewoon een opmerking zonder een oordeel over wie dan ook.

      Verwijderen
  4. Gisteravond 4 kilo spekbonen ingevroren, een tien liter pan vol tomaten plus pepers, uien, knoflook, peper en zout en nog wat restanten paprika’s pittige pastasaus gemaakt. Voor vandaag een bbq alvast aubergines kant en klaar plus aardappelen in aluminiumfolie enz Nu eet ik een komkommer als ontbijt.
    Ik kom aan hooguit 43 euro per veertien dagen als ik bij de Jumbo mijn boodschappen ophaal, inclusief de bio wijn van acht euro en zes blikjes hertog jan bier.
    Momenteel heb ik 30 kilo aardbeien verwerkt klaar staan voor ingevroren vers fruit, jam, saus.
    Een moestuin is zijn geld en zweet waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed zeg, al die groenten en fruit uit eigen tuin. Kost wel wat zweet, maar dan heb je ook wat!

      Verwijderen
  5. Goed je toch terug gegaan bent maar het blijft raar dat 50% korting dan niet geld bij een aanbieding..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vindt het echt knap hoe jij je boodschappen voor zo weinig kan halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gesneden groente kopen hoeft niet altijd voor het gemak te zijn. Ik heb poly-artrose, o.a. in mn handen/vingers, en groente snijden kan voor mij te zwaar zijn, zeker kool is erg zwaar; dan is het fijn dat er gesneden groente is.
    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geldt ook voor mij! Pompoem en selderij-knol koop ik in blokjes, en andere groenten ook vaak kant en klaar. Duur en ik huil om het plastic, maar ik ben blij dat het bestaat, anders had ik aan de Struik-maltijden gemoeten met mijn gezin, of Tafeltjedekje.

      Verwijderen
    2. ooit nam ik een maaltijd van Jumbo, na 1 hap alles weggegooid, echt niet weg te krijgen. dan maar zelf stampen en een poosje bijkomen. Tafeltjedekje en andere maaltijdverstrekkers heb ik ook geprobeerd, vooral zout was het en niet lekker. Elke dag pizza is ook niet de bedoeling. Sterkte!

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.