zondag 15 december 2019

Gas- en stroomverbruik in de afgelopen week

Iedere week noteer ik mijn gasverbruik en schrijf ik daar wekelijks een blogje over. Niet voor iedereen interessant, maar voor mensen die volop bezig zijn met zuinig stoken en een laag stroomverbruik een aardig onderwerp.

Mijn gebruik in de afgelopen  week (week 50):

GAS -> 16,5 m3.
In week 49 gebruikte ik 17,6 m3.

STROOM ->  15  kWh
In week 49 gebruikte ik 12 kWh.

 Deze week 3 kWh meer dan de afgelopen week, dat is volkomen verklaarbaar. Ik maakte gisteren een ovenschotel die lang in de oven heeft gestaan en dat merk je aan het stroomverbruik. Ik bakte pompoen, aardappelen en rode uien met 10 tenen knoflook en veel verse rozemarijn  uit de tuin. Heerlijk, maar dat kostte wel 2 kWh stroom. Dat had ik er graag voor over.

Wat kost dat verbruik van deze week? 
Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 71 cent per m3 gas en 24 cent per kWh: €15,32.
En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten, zoals vaste leveringskosten en netwerkbeheerkosten komen daar nog bij.

Afgelopen week heb ik de meterstand doorgegeven voor het waterverbruik. Ik heb het afgelopen jaar 18 m3 verbruikt. Ik betaal nu €17,87 per kwartaal. In januari krijg ik de afrekening, ik ben benieuwd hoe hoog het kwartaalbedrag dan zal worden.

1 opmerking:

  1. Ik hou mijn gasverbruik nu bij op mindergas.nl en kan zo vergelijken met voorgaande jaren. Ze kijken ook naar hoe mild of juist streng een winter was, met behulp van graaddagen.

    We hebben van de zomer onze ramen vervangen voor dubbelglas, en ik zie echt een verschil - ook als je corrigeert voor hoe deze herfst en winter tot nu toe zijn! Dat is wel mooi, en ik hoop het de komende maanden te blijven zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.