dinsdag 14 januari 2020

Een verdwenen pakketje

Op dinsdag 31 december bestelde en betaalde ik online 2 paar compressiekniekousen.  Ik schreef er hier over.
Ik heb al twee keer eerder paren kniekousen besteld en die kreeg ik altijd snel binnen. Maar die kousen die ik op oudejaarsdag bestelde, die kwamen steeds niet! Na een week heb ik gemaild en geklaagd dat ik nog steeds niets ontvangen had. In verband met oud en nieuw moest ik nog maar even geduld hebben tot vrijdag de 10e, want misschien was de verzending door de feestdagen wat vertraagd.
Als er op vrijdag nog niets binnen was, dan moest ik maar even aan de bel trekken.
Er kwam niets .........
Nadat op vrijdag de postbode langs geweest was en ik haar persoonlijk gevraagd had of ze misschien nog wat voor mij in haar fietstas had en het antwoord nee was, heb ik opnieuw gemaild naar het bedrijf.
Ze zouden de bestelling nogmaals sturen en dan kwam het vast wel goed!
Binnen twee uur na het antwoord ontving ik een mailtje van PostNL dat het bedrijf een pakketje aangeboden had ter verzending. Ik kon het op zaterdag 11 januari verwachten.
En het pakketje arriveerde inderdaad keurig de volgende dag.



Oh, zo'n mailtje van PostNL heb ik op 31 december of 2 januari helemaal niet ontvangen! Zouden ze bij het bedrijf het pakketje wel verzonden hebben? Ik begin echt te twijfelen!

Gelukkig heb ik nu mijn bestelde kniekousen, dus het is helemaal goed gekomen!

Wat heb ik hiervan geleerd? Ik bestel niet meer op een hectische werkdag vóór een feestdag, zoals op oudejaarsdag! Op zo'n dag is de kans waarschijnlijk veel groter dat er iets misgaat.

14 opmerkingen:

  1. Oudejaarsdag is waarschijnlijk inderdaad niet zo'n geschikte dag voor bestellingen. Ik zou het ook niet doen!
    Marjet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb rond de feestdagen niks besteld, ik had geen haast en wilde de bezorgers het niet nog lastiger maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pakketjes die nooit aankomen zijn helaas een bekend probleem. Mijn vervelendste variant was een pakketje waar de postbode zelf voor had getekend, en dat ik nooit ontving. Omdat er voor getekend was, kon ik er niets aan doen : (

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoiets heb ik ook meegemaakt, de postbode had een pakket bij mij over de poort gegooid, maar het was voor iemand anders! Dus toen kwam uit dat die postbode frauduleus zelf de handtekening had gezet, en uiteindelijk is hij ontslagen (bleek dit vaker te doen). Nicole, je had die handtekening kunnen opvragen, die moet namelijk wel op de jouwe lijken!

      Verwijderen
    2. @Anja: een goede tip!
      @Nicole: dat is sneu geld! Misschien kun je er nog achteraan?

      Verwijderen
    3. Tekenen met andermans valse handtekening mag vanzelfsprekend niet. Opvragen dus en dan aangifte doen en een klacht indienen bij het bedrijf met de aangifte erbij. Zeker als het niet op de jouwe lijkt ben je snel klaar.

      Verwijderen
  4. Hier tekende de bezorger van D.H.L. ook zelf dat iets bezorgd was. Toen bracht hij het pakket drie dagen later alsnog.
    Ook zette hij spullen gerust bij de voordeur neer als we niet thuis waren omdat hij buiten de afgesproken tijd kwam.
    Ik kijk tegenwoordig bij het bestellen of ze gewoon met PostNl werken.

    Overigens is mijn goede voornemen om nu als thuismama zo min mogelijk online te bestellen. Alleen de boodschappen voor een hele week komen 'vanzelf' in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet wat het principe thuismama ermee te maken heeft, maar waar ik woon zijn gewoon veel dingen niet te krijgen. Of ik nu thuis ben of niet, dat verandert niet. Dan kan ik ervoor naar een bepaalde stad rijden met een kwart tank benzine en parkeerkosten, of ik laat het bezorgen. Dan toch maar dat laatste.

      Suuz

      Verwijderen
    2. Het was inderdaad heel druk in die periode. Ik dacht er ook niet altijd aan. Fijn dat je het alsnog hebt.

      Verwijderen
    3. Ik woon in een stad en kan het meeste prima op de fiets halen. Dat kost alleen meer tijd dan iets in een online mandje klikken.
      Het zorgt ook voor een mooie besparing: als je zelf op de fiets moet stappen, denk je even na of je het echt nodig hebt...

      Verwijderen
  5. De bezorger hier verstopt pakketjes in onze voortuin en schrijft dan op waar het verstopt is. Ik vind dat niet zo erg, ik woon niet aan een doorgaande weg en er komt niet echt iemand, heb ook allemaal beelden en prieltjes. Het enige probleem is dat de bezorger onduidelijk schrijft en soms even moet zoeken, zeker als het een klein pakket is wat hij ergens in heeft gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat irritant, Aaf. Ik probeer maar zoveel mogelijk bij fysieke winkels te bestellen en als dat niet kan laat ik het het liefst direct bezorgen op een afhaalpunt. Wij kwamen ook even in de knoop door de feestdagen. Ineens waren mijn nichtjes jarig (stelde het kopen van een cadeau uit). De oplossing was op het direct bij mijn zus te laten bezorgen :-). Die vond het niet erg...

    BeantwoordenVerwijderen


Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige en/of onnodig kwetsende reacties naar mij of anderen worden verwijderd. Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.