zaterdag 25 januari 2020

Mooi ruim €10 onder budget - de boodschappen in de afgelopen week

€1,50 of €2,50 per dag?

Geïnspireerd door mijn blogs over eten van €1,50 en €2,50 per dag, had ik willen proberen om op 2,50 euro per dag (=17,50 per week) te blijven, maar dat is niet gelukt!
Waarom niet?
Door 12 pakken sojamelk en 5310 gram groenten. Waarschijnlijk is het volgende week om weer andere reden niet gelukt, want het lijkt me echt heel moeilijk om met 2,50 per dag voor voeding en drinken rond te komen. Er moet natuurlijk ook weer brood komen en rijst of pasta of aardappels of zo.
Ik denk eigenlijk dat €3,50 per dag (= 25 euro per week) een beter bedrag is dan 1,50 of 2,50 per dag. Ik moet het gewoon niet willen om nog lager te gaan zitten.

Toch €3,33 per dag, maar ook niet veel!

Om terug te komen op mijn uitgaven in de afgelopen week: Die hoeveelheid groenten is goed voor gemiddeld 750 gram groenten per dag. Er blijft dus nog wel wat over voor de volgende week. De wortelen en uien waren goedkope voordeelverpakkingen. Altijd handig en ze blijven lang goed. Als ik lees dat iemand in de afgelopen week heel goedkoop 5 kg uien kocht bij de Lidl, is mijn conclusie dat ik beter op aanbiedingen moet letten als ik echt heel zuinig zou willen zijn.
De sojadrink was in de aanbieding: 18 cent per pak goedkoper. Mijn voordeel was €2,16. Niet heel veel, maar toch mooi meegenomen.
De waterijsjes zijn voor kleindochter, die vindt het heerlijk om zo nu en dan bij haar oma een ijsje te eten. Ze eet niet alleen deze zoetigheid, maar ook gezond volkorenbrood en tenminste 1,5 sinaasappel per keer dat zij bij mij is. Sinaasappels vindt ze, in tegenstelling tot mijn dochter, haar moeder, echt héérlijk. Daarom heeft ze niet genoeg aan 1 sinaasappel, maar wil ze méér!

Uitgaven deze week


 18-25 jan '20


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
1 peer AH 0,35
4 kg sinaasappels = 18 stuks* AH 2,99
appelstroop Jumbo 0,59
bosvruchtenjam Jumbo 0,97
zoetjes, 1200 stuks AH 0,85
2 kg uien AH 1,79
1 kg winterwortelen AH 0,69
1310 gram pompoen* Jumbo 1,49
500 gr spruitjes* Jumbo 0,99
500 gr spinazie AH 0,48
gerookte haring @ AH 1,64
Snacks/ hapjes
biscuitjes AH 0,69
waterijsjes AH 1,35
Dranken
12 liter sojadrink* AH 8,41
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 23,28
Diversen 0,00
TOTAAL 23,28

5 opmerkingen:

  1. Prima gedaan toch? Je hebt voorraad groenten, zoetjes en waterijsjes en misschien ook sinaasappels. Volgende week weer andere duurdere dingen op je lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het nog steeds erg budgetproof! En je krijgt hierdoor ook meer variatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn zeg! en knap!
    Dat met die sojamelk doe ik ook. Het lijkt niet veel te schelen, maar doe je elke week een dergelijke aanbieding is dat op jaarbasis toch veel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, heel veel kleine aanbiedingen tellen samen toch flink aan!
      Ik heb vandaag nog twee pakken gekocht, weer 2x 18 cent bespaard.
      Ik gebruik ongeveer een halve liter per dag, dus de sojamelk is snel genoeg op!

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.