zaterdag 14 maart 2020

De boodschappen in de afgelopen week

In de afgelopen week heb ik vrij veel boodschappen gedaan.
Ik was koortsvrij en hoewel ik vrij veel hoestte, ben ik met mijn fiets op stap geweest en kocht weer wat boodschappen bij! De uitgaven voor voeding en drinken kwam een klein beetje boven mijn budget uit.
Kattenbrokjes waren hoog nodig en er lag maar weinig in de schappen, ook was zo hier en daar de sojadrink op! Uiteindelijk heb ik voorlopig weer genoeg in huis!

WC papier kocht ik niet, ik had nog voldoende, al weer lang geleden gekocht in een 2=1 actie!

7 - 14 maart '20


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
druiven* AH 1,99
mini krentenbollen AH 1,39
3 pakken knäckebröd* AH 2,70
1 heel grof volkoren brood AH 1,35
kaas* AH 4,25
potje rabarbercompote* Coop 0,70
3 potjes sperziebonen* Coop 1,64
noodles, 2 pakjes* AH 0,88
kokosmelk, 4 blikjes* AH 2,70
Indiase kruidenpasta, 2 potjes* AH 3,00
1 prei* AH 0,39
courgette* AH 0,49
radijs, 2 bosjes @ AH 1,02
aubergine* Ah 0,59
komkommer AH 0,65
bos wortelen AH 1,29
2x 2 bollen knoflook* AH 1,35
4  pakjes vleesvervangers* Coop 4,00
Snacks/ hapjes
biscuits, 2 rollen AH 1,38
Dranken
3 sojadrink* AH 1,98
5 sojadrink* AH 3,30
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 37,04
Diversen
kattenbrokjes AH 2,99
Incontinentie inlegkruisjes 28 stuks Coop 2,19
TOTAAL 42,22

19 opmerkingen:

  1. spaar je geen zegels meer bij AH, groetjes en sterkte de komende tijd Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel, ik koop ze nog wel, maar omdat het eigenlijk geen uitgave is, schrijf ik het niet meer op. Het is meer een soort spaarpotje dan een uitgave.

      Verwijderen
  2. Grappig dat we nu gaan melden dat we wel of geen wc-papier hebben gekocht :)
    Ik wens je een goed weekend toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het best erg om te lezen dat jij ondanks dat je klachten hebt, gewoon naar de supermarkt gegaan bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot voor een paar dagen geleden was de provincie Groningen vrij van Corona! Geen enkele patiënt in de provincie.
      Door mijn astma hoest ik bij een verkoudheid veel vaker dan gemiddeld.
      Moet ik dan thuisblijven terwijl de minister president alleen gemeld heeft dat we geen handen mogen schudden?

      Verwijderen
    2. Hij heeft gemeld dat je bij klachten (verkoudheid, hoesten of koorts) binnen moet blijven

      Verwijderen
    3. In het begin van de week?
      Ik krijg, na verkoudheid, al een enorme hoestprikkel als ik in de buurt van een roker kom. Dit ligt niet aan verkoudheid of koorts, maar aan het feit dat er iemand mij de adem beneemt door de rookstank, ook al rookt die persoon op dat moment niet. Het zit in de kleren, in de adem etc.

      Verwijderen
    4. Het advies om bij klachten thuis te blijven geldt pas vanaf donderdag. Daarvoor moest je gewoon in je elleboog hoesten en niezen, dus geen probleem om dan met wat verkoudheidssymptomen naar de winkel te gaan. Dat heb ik zelf ook gedaan. Nu doe ik dat natuurlijk niet meer.

      Verwijderen
    5. Goed om te lezen dat je dat vanaf nu niet meer doet.

      Verwijderen
    6. Het is natuurlijk altijd verdrietig als mensen komen te overlijden. Dat staat helemaal buiten de discussie.
      Echter in een slecht jaar overlijd ongeveer 0.01 % van de Nederlandse bevolking aan de gewone griep.
      Op dit ogenblik staat de teller nog niet op 0.0001%

      In een goed horrorboek overlijd toch al gauw 98% van de bevolking. Dat gaan we echt niet meemaken hoor.

      Laat je vooral niet gek maken. En vooral die mensen die nu lopen te hamsteren: straks kan alles weer de kliko in omdat t over de datum is. Of beter voordat t over de datum gaat naar de voedselbank: was dat hamsteren toch nog ergens goed voor.

      En Aaf als jij extra bevattelijk bent omdat je immuun systeem niet zo goed is doe je alleen jezelf een plezier door even thuis te blijven zodat andere jou niet aan kunnen steken.

      Verwijderen
  4. Als je klachten hebt, is het wel zo sociaal om binnen te blijven. Inderdaad echt heel erg dat je toch naar de supermarkt gaat. Je had kunnen bestellen of iemand anders boodschappen kunnen laten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door mijn astma beschouw ik hoesten niet als een klacht, het is onderdeel van het leven. Om dan altijd lekker sociaal binnen te blijven, vind ik wel een opgave!

      Verwijderen
    2. Het is niet "altijd". Het is nu. Om te voorkomen dat het virus zich zo snel verspreidt dat de zorg het niet meer aan kan en over een week of twee misschien wel moet gaan kiezen tussen jou en ander intuberen.

      Verwijderen
    3. Hahaha, bestellen! Dan komt het over twee weken of zo. Iedereen bestelt.

      Verwijderen
    4. Ik heb net besteld voor woensdagochtend. Paniekschopper!

      Verwijderen
    5. Vriendin is verpleegkundige en hoefde ondanks regulier geplande dienst niet te werken in het ziekenhuis omdat het heel erg rustig!! was. Ze mocht wel thuisblijven. Nog geen enkele Covid-19 patiënt te bekennen. Niet zo overdreven reageren anoniem van 16.29
      Ik loop zelf ook te niezen wegens hooikoorts, vandaag gewoon boodschappen gedaan. Er was genoeg te kopen in de supermarkt.

      Verwijderen
  5. Ja hoor, vind ik ook! Laat de rokers maar thuis blijven. Die zijn pas a-sociaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Natuurlijk kan je naar supermarkt met jouw eerdere ziek zijn en nog hoesten. Het is eerder andersom, je zou wat kunnen oplopen maar aangezien Groningen nog niet bereikt is is dat ook te verwaarlozen. Dus op dit moment ook geen enkel reden om anderen te belasten.
    Op mijn eiland is ook nog de teller op 0. Ben alleen niet naar de kringloop geweest omdat dat geen noodzaak is. Winkel was ook niet drukker dan anders op zaterdagmorgen. Gisteren was het wel heel druk hoorde ik maar ook omdat een andere grote in naburig dorp aan het verbouwen is.
    De brood en zuivel schappen waren vrijwel leeg. Groente en fruit, de gezondere keuzes waren volop aanwezig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik slik tot 5000 mg vitamine C. Al maanden een kuchje. Met veel vitamine C is het weg. Maar vanavond is het er weer. Vandaag langere tijd buiten gewerkt en hoppa. Lopende neus. Was toch best koud.
    Ik hou de app van mijn stappenteller in de gaten. Wanneer mijn hartslag hoger is, is er iets aan de hand. Zo heb ik geleerd,
    Als het goed is, is de PH meter gearriveerd in het post nl pakjes walhalla. Maandag ophalen. Ph waarde geeft inzicht in je weerstand.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.