zaterdag 2 mei 2020

Boodschappen in de afgelopen week

Een goedkope week

Ook deze week weer een bescheiden bedrag aan boodschappen uitgegeven.
Ik wilde eigenlijk wel meer uitgeven, maar de sojadrink was in de AH bijna helemaal uitverkocht! Ik heb de helft van de aanwezige voorraad ingeslagen = 3 pakken. Ik gebruik ongeveer 2,5 liter per week, daarom had ik meer willen kopen om mijn danig geslonken voorraad weer wat aan te vullen, maar ik wilde ook nog wat voor anderen overlaten.
Ook van de houdbare melk waren de schappen opvallend leeg! Zou het hamsteren opnieuw begonnen zijn en nu met de houdbare melk en sojamelk?
Ik kocht ook 1 kilogram blauwe bessen. Ik vind die heel lekker en ze zijn gezond. Ik eet die meestal in de yoghurt, maar ook de sojayoghurt was op, dus die koop ik volgende week.
Die diepvries bessen zijn een stuk goedkoper dan de verse,een schaaltje met 150 gram verse kost €2,69 = €17,93 per kilogram.

De boodschappen

26 apr. - 2 mei '20


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
appels, 1,5 kg AH 1,99
aardbeien 500 gr AH 2,79
blauwe bessen, 1 kg diepvries AH 4,29
brood, hele volkoren, 2x AH 2,78
kaas @* AH 1,86
cottage cheese AH 0,55
halvarine AH 0,75
tempeh* AH 1,27
paprikamix AH 1,79
paksoi @ AH 0,99
cherry tomaten @ AH 0,42
bosui AH 0,65
bos wortelen AH 1,35
champignons, 400 gr AH 1,39
sperziebonen, blik, netto gewicht 455 gr AH 0,89
diepvriesspinazie AH 0,48
Snacks/ hapjes    0,00
Dranken
3 pakken sojadrink AH 2,64
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 26,88
Diversen
toiletpapier, 16 rollen* AH 5,49
4 perkplantjes* AH 2,00
paracetamol, 50 stuks AH 0,99
TOTAAL 35,36






































































































12 opmerkingen:

  1. Als iets in de aanbieding op is, kan je bij AH een bon vragen om het product de week erop met korting te kopen. Wist je dat?
    Ik koop nu zelf houdbare melk omdat ik maar een keer per week/twee weken in de supermarkt kom, om drukte te mijden. Als meer mensen dat doen gaat het harder met de houdbare melkproducten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat van die bon, dat wist ik wel. Tegenwoordig zetten ze die bonnen op je bonuskaart.

      Maar in mijn blog gaat het over producten die op of vrijwel op zijn en die niet in de aanbieding zijn. Dus dan doet een bon er niet toe.

      Het is inderdaad mogelijk dat mensen, omdat ze minder vaak naar de winkel gaan minder vers kopen en dus nu meer houdbare veganistische en andere zuivel kopen in plaats van vers.

      Verwijderen
  2. Die blauwe bessen zijn inderdaad een stuk goedkoper als je diepvries koopt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een stuk minder lekker.

      Als er weinig in het schap staat vraag ik of ze toevallig nog meer hebben achter. Vaak is dat zo. Niet alle vakken kunnen altijd vol zijn.
      Ik koop melk per 24 liter.. als ik met de auto ben.

      Verwijderen
  3. Heerlijk he al die verse groenten en fruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is mij opgevallen bij de zuivel dat het alleen C*ampina halfvolle melk betreft. Van het huismerk was nog voldoende voorraad bij 2 verschillende winkels in 2 verschillende plaatsen. Ik ben benieuwd wat hier achter zit. Van de volle melk van desbetreffende merk was in beide winkels nog voldoende voorraad. En dit heb ik de afgelopen 3 weken geconstateerd.

    groet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat duur die blauwe bessen bij J diepvries 750 gram 2.98 en verse 325 gram 4.99.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een mooie lijst voor een mooi bedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zag net dat ze bij AH de sojamelk als prijsfavoriet hebben gemaakt. Die komt niet meer in de aanbieding ben ik bang :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Paksoi komt helemaal uit China.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal niet! Er staat op: land van oorsprong: Nederland.
      Misschien komt de paksoi oorspronkelijk uit China, maar deze die ik kocht wordt in Nederland geteeld.
      De aardappel, de maïs en de Spaanse peper komen oorspronkelijk uit Zuid of Midden Amerika, maar ook die worden tegenwoordig ook in Nederland geteeld.

      Verwijderen
  9. AH wen ook de Plus hebben reclamecheques: als een reclame uitverkocht is haal je een cheque, dan koop je als het product er weer is het artikel nog voor de reclameprijs. Dat is goed om te weten! Paksoi komt inderdaad ook uit Nederland, het schijnt heel goed zelf te verbouwen te zijn in je moestuintje (indien aanwezig).

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.