zaterdag 30 mei 2020

Mijn boodschappen in de afgelopen week - beneden budget van 35 euro

Meestal publiceer ik op zaterdagochtend een lijstje met boodschappen van de afgelopen week. Deze keer op avond.
Ik profiteerde van aanbiedingen, mijn voordeel was in totaal €14,35. Nu moet ik onmiddellijk toegeven dat ik sommige artikelen ook nooit voor de volle prijs zou kopen. Dat geldt bijvoorbeeld voor de potten van een bekend A merk of de  sojatoetjes van een bekend A merk. Ook de grote potten met 100% pindakaas vind ik normaal gesproken wel erg duur!
In mijn voorraad lag een pak met 12 wraps, dat was een voordeelverpakking en kon ik mooi gebruiken voor als ik gasten had. Ik kocht het pak in februari, nog voordat het duidelijk was dat gezamenlijke etentjes door corona voorlopig van de baan zouden zijn. Dit pak heb ik aan oudste dochter gegeven, want ik doe er zelf 6 dagen mee en dat is echt te veel.  Het was nog houdbaar tot eind juli, dus dat komt wel goed! Voor mijzelf heb ik een kleiner pak gekocht, met zes stuks. Nu kan ik twee dagen achter elkaar wraps eten, een dag wat anders en daarna nog weer een keer wraps!

Totale uitgaven aan voeding en drinken deze keer: €27,10


23- 30 mei '20


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding    
wilde perziken* (voordeel  90 cent) AH 0,85
2x 600 gram pindakaas 100%* (voordeel €2,78) AH 4,00
heel volkoren brood AH 1,49
abrikozen jam AH 0,99
cottage cheese AH 0,55
potten: bonenmix, haricots verts (2x), rabarber compote* (voordeel €4,44) AH 3,00
3 paprika's * (voordeel 90 cent) AH 2,07
aubergine AH 0,85
wraps AH 0,92
bosje radijs* (voordeel 16 cent) AH 0,59
gerookte haringfilet* (voordeel 65 cent) AH 1,95
sojatoetje, 3 pakken van 750 ml * (voordeel €3,78) AH 4,00
Snacks/ hapjes     0
Dranken    
4 liter sojamelk AH 3,52
2 flessen limonade suikervrij* (voordeel 78 cent) AH 2,32
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     27,10
Diversen    
2 pakken kattenbrokjes AH 5,98
schoonmaakazijn AH 0,48
TOTAAL   33,56

8 opmerkingen:

  1. Schoonmaakazijn is goed tegen onkruid in de tuin !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar heel slecht voor insecten en bodemdieren.
      Het is officieel niet toegestaan om te gebruiken.

      Verwijderen
    2. Ik heb azijn nog nooit voor buiten gebruikt. Alleen voor binnen om te ontkalken en schoon te maken.

      Verwijderen
    3. Onkruid zijn ook planten, misschien zijn het planten die groeien op plekken waar men ze niet wil en kan je ze weghalen met mesje of tuinschaar of ander gereedschap. Niet met azijn! Is inderdaad niet erg vriendelijk voor flora en fauna. Wel goed om de theeketel mee te ontkalken en andere dingen in het huis mee schoon te maken. En een stuk goedkoper dan vele andere middelen die bovendien stuk milieuonvriendelijker zijn.

      Verwijderen
  2. Tip: wraps/ tortilla's kan je heel goed invriezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow, dacht dat mijn naam er bij kwam te staan. In de herkansing dan maar! Tip is van Maaike

      Verwijderen
    2. Klopt, iets voor je ze gaat eten uit de vriezer halen, in een mum van tijd zijn ze ontdooid!

      Verwijderen
  3. Ik koop (suikervrije) sojayoghurt ook altijd in de aanbieding en anders niet. De pindakaas sla ik ook het liefst in, maar andees vind ik het ook wel de moeite. Ik maak er bijvoorbeeld zelf pindasaus van en dat is sowieso voordeliger en gezonder dan uit een pakje. Plus het scheelt afval, vind ik ook belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.